چهارمین همایش پاکسازی سایت باستانی ویگُل با تشکیل زنجیره انسانی پاسداری از این سایت باستانی و به همت انجمن دوستداران میراث فرهنگی سلیمان صباحی بیدگلی اجراشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این همایش پاکسازی با حضور پرشور مردم و مسئولین شهری، سمن های محیط زیستی و‌گردشگری و‌خبرگزاری ها در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

این همایش توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی سلیمان صباحی بیدگلی با هدف نهادینه کردن فرهنگ دوستداری و پاسداری از میراث فرهنگی، قدرنهادن به میراث گذشتگان و‌ هویت ملی هرسال آخرین جمعه اسفندماه برگزار می شود.

برگزاری جشن بادبادک ها و هدایٕ جوایز به برندگان با حضور گسترده کودکان و نوجوانان با محوریت آشنایی نسل جدید با مفاهیم میراث فرهنگی و آماده سازی آنها برای حفظ محیط زیست از دیگر برنامه های اصلی این همایش بود.

تشکیل زنجیره انسانی به نشانه پاسداری از ویگل اطراف یکی از دو  قلعه تاریخی موجود در محوطه با شعارهای « ویگل، ای شکوه تاریخ دوستت داریم و در حفظ تو می کوشیم.» و « نگذاریم نسل آینده از ویگل بی بهره بماند. »،  همایش پیاده روی از کمربندی شهر آران و بیدگل به مقصد ویگل و اهدای هدایایی از سوی انجمن به برگزارکنندگان این همایش از جمله برنامه های جنبی همایش بود.

تحویل کیسه های زباله ‍و یک ک گلدان همراه باکد قرعه کشی به حضار در همایش و برنامه پاکسازی از دیگر برنامه های تشویقی زیست محیطی انجمن دوستداران میراث فرهنگی سلیمان صباحی بیدگلی برای شرکت کنندگان بود.

 

انتهای پیام/م

پاکسازی سایت باستانی ویگُل

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار