سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

حضور در پالایشگاه‌های فراسرزمینی باعث خنثی کردن تحریم‌های صادرات نفت شد

همتی گفت: حضور در پالایشگاه‌ها فراسرزمینی باعث خنثی کردن تحریم‌های صادرات نفت شد چون نفت را تبدیل به فرآورده نهایی کردیم و به فروش رساندیم.

عبدالحسین همتی سراپرده عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره لزوم به‌کارگیری روش‌هایی برای جلوگیری از هدررفت و رشد بهره‌وری انرژی در کشور گفت: در کشور هدررفت انرژی به میزان بالایی وجود دارد، اما در چند سال گذشته در حوزه بهره‌وری انرژی اقدامات خوبی انجام شد که هنوز هم این حوزه جای کار دارد و باید بتوانیم بهینه‌سازی مصرف انرژی را در تمام حوزه‌ها عملیاتی کنیم، چون می‌توانیم به اندازه ارزش افزوده ناشی از کل صادرات نفت جلوی اتلاف انرژی را بگیریم و به این صورت سوددهی داشته باشیم. 

وی بیان کرد: یکی از موارد جدی در هدررفت انرژی در کشور سوزانده شدن گاز‌های فلر است که ارزش دلاری میزان سوزانده شدن این گاز‌ها در سال ۱۴۰۰ معادل کل گاز صادراتی کشور است. 

همتی اضافه کرد: گاز‌های فلر هم از نظر حجمی بالا هستند و هم از نظر قیمتی ارزش بالایی دارند و می‌توان از آن برای مصارف داخلی و تبدیل به برق استفاده کرد. 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس اظهار کرد: با توسعه دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم شاهد توسعه ارتباطات با کشور‌های همسایه بودیم و از حالت تک‌بعدی نگاه به غرب فاصله گرفتیم و سیاست ما ارتباط با کل دنیا مخصوصا ارتباط با کشور‌های همسایه شد لذا امیدواریم دولت جدید هم این ارتباطات و تعاملات را ادامه و گسترش دهد، زیرا این کشور‌ها می‌توانند بازار خوبی برای فرآورده‌های نفتی و گازی ایران باشند و ارتباط با این کشور‌ها می‌تواند ارزش افزوده بالایی برای کشور داشته باشد البته باید ارتباط با کشور‌های اروپایی هم برقرار شود. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: اقدام دیگر دولت سیزدهم سرمایه‌گذاری بر روی پالایشگاه‌های کوچک‌مقیاس بود همچنین در پالایشگاه‌های فراسرزمینی ونزوئلا نیز حضور پیدا کردیم. 

همتی گفت: حضور در پالایشگاه‌ها فراسرزمینی باعث خنثی کردن تحریم‌های صادرات نفت شد و توانستیم با صادرات نفت به این پالایشگاه‌ها آن را تبدیل به فرآورده نهایی کرده سپس به فروش برسانیم. 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌ها فراسرزمینی اقدام به صادرات دانش فنی شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از قطعات تولیدی این شرکت‌ها در پالایشگاه‌های فراسرزمینی کردیم که منجر به درآمد ارزی بیشتر و اشتغال‌زایی برای دانش‌بنیان‌ها شد. 

وی گفت: با حضور در این پالایشگاه‌ها توانستیم نفت و گاز را به قیمت بهتر به فروش برسانیم همچنین محصولات پالایشگاه‌ها را می‌توانیم بهتر به سایر کشور‌ها صادر کنیم.

برچسب ها: صادرات نفت ، گاز فلر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۱۰ ۳۱ تير ۱۴۰۳
شفافیت چی شد؟!