سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‌پاکسازی تالاب هفت برم شیراز با همت گروه‌های مردمی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز گفت: با هدف حفاظت و صیانت از محیط زیست و همت جمعی دوستداران محیط زیست، پاکسازی حاشیه تالاب هفت برم شیراز انجام شد.

کامران اسلاملو با تقدیر از تلاش‌هایی که با همت جمعی از دوستداران محیط زیست شکل گرفت، گفت: پاکسازی این تالاب سیمای زیبایی از مشارکت، همدلی و انس با طبیعت را به نمایش گذاشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز بیان کرد: در راستای کاهش و رفع چالش‌های محیط زیست و نقش موثر جوامع محلی حاشیه تالاب هفت برم تحت مدیریت اداره محیط زیست شیراز با مشارکت جوامع محلی مورد پاکسازی قرار گرفت.

 اسلاملو اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی می‌تواند به عنوان رویکرد کم هزینه و فراگیر در رفع چالش‌های محیط زیست موثر واقع شود و چنین همکاری‌هایی موجب هم‌افزایی و تقویت محیط زیست می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، هفت برم یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان فارس است. مجموعه تالاب‌های هفت برم در ۵۵ کیلومتری غرب شیراز و شمال شرقی مناطق حفاظت شده ارژن و پریشان قرار دارد.

مجموعه تالاب‌های هفت برم در موقعیت جغرافیایی ʹ۴۹. ֯۲۹ طول شرقی و ʹ۲. ֯۵۲ عرض شمالی در استان فارس واقع است. این تالاب‌ها در ۵۵ کیلومتری غرب شیراز و شمال شرقی منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان واقع شده‌اند و ۲۱۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارند.

تالاب هفت برم در حوزه شهرستان شیراز، بخش ارژن و دهستان قره چمن واقع شده است. از نظر زمین‌شناسی در فارس داخلی (زاگرس چین خورده) و روی سازند گچساران و حاشیه غربی گسل کره بس قرار دارد.

تالاب‌های هفت‌برم یکی از اکوسیستم‌های آب شیرین استان فارس است که شامل ۳ آبگیر دائمی و ۴ آبگیر فصلی است. مساحت پهنه‌های آبی آبگیر‌های دائمی در سال‌های پرآبی بیش از ۷۰ هکتار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.