سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ از فردا در دانشگاه صنعتی اصفهان

پنجاه و چهارمین دوره المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ از فردا در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز می شود.

دبیرکل المپیاد جهانی فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان، تیم برگزارکننده اصلی این رویداد علمی جهانی را در ایران از افرادی خبره و با تجربه  دانست و گفت: با توجه به اینکه ایران در طول حضور در این رویداد نشان‌های زیادی کسب کرده، انتظار می‌رود این المپیاد بدون توجه به شرایط ژئوپلیتیکی دنیا به خوبی برگزار شود.


مجتبی بابایی افزود: بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز نخبه و ۲۵۰ نفر از استادان فیزیک از ۴۷ کشور به‌منظور شرکت در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک به  شهر اصفهان سفر کرده اند و این رقابت علمی به صورت زنده از شبکه استانی و سراسری پخش خواهد شد.


وی گفت: این رقابت جهانی با توجه به اهمیت روز اَفزون فیزیک در بیشتر زمینه‌های فناوری و آموزش عمومی جوانان و همچنین با هدف افزایش ارتباطات بین‌المللی هر سال در یکی از کشور‌های جهان برگزار می‌شود و امسال نیز دانشگاه صنعتی اصفهان با نگاه ملی و با استفاده از مجموعه استادان، دانشجویان و کارکنان، تجربه ارزشمند دوره‌های قبلی و زیرساخت‌های رفاهی و آموزشی خود می‌کوشد رویداد علمی پویا و معتبری را برگزار کند.


تیم المپیاد جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و سومین المپیاد جهانی فیزیک که تیر ماه سال ۱۴۰۲ در ژاپن برگزار شد، چهار نشان نقره و یک نشان برنز کسب کرد.


همچنین دانشگاه صنعتی اصفهان پیش از این نیز در سال ۱۳۸۶ میزبان سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک بود و این مرکز آموزش عالی با حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور محسوب می‌شود.


دانشگاه صنعتی اصفهان از فردا  تا ۸ مرداد میزبان پنجاه و چهارمین دوره المپیاد جهانی فیزیک با حضور استادان و دانش آموزان بیش از ۴۷ کشور جهان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.