سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خُنکی هوای آذربایجان‌غربی تا اواسط هفته جاری تداوم دارد

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با شمالی شدن جریان‌های جوی، خُنکی هوای آذربایجان‌غربی تا اواسط هفته جاری تداوم دارد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از روز سه‌شنبه به تدریج روند افزایشی دمای هوا به طور میانگین بین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان، شاهد پایداری هوا خواهیم بود، اما در مناطق شمالی استان با نفوذ و عبور امواج ناپایدار بارشی به ویژه در بعد از ظهر‌ها افزایش ابر، رعد و برق و بارش رگبار باران دور از انتظار نیست.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: فعالیت این امواج ناپایدار بارشی در شمال استان باعث بارش رگبار باران در برخی مناطق شد که بیشترین مقدار آن در ماکو ۱.۸ میلی‌متر ثبت شد و بارش‌ها در پلدشت و چایپاره نیز کمتر از یک میلی‌متر بود.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و چالدران با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲۰ و ۳۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.