سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت:

۲۵ درصد به فضاهای اورژانس کشور اضافه شد

عین اللهی با بیان اینکه گسترش اورژانس‌ها نیز یکی از کارهای مورد تأکید در دولت مردمی شهید آیت‌الله دکتر رئیسی بود، گفت: ۲۵ درصد به فضاهای اورژانس کشور اضافه شد.

 بهرام عین‌اللهی در آیین افتتاح اورژانس و بخش MRI بیمارستان امام خمینی (ره) در شهرستان اسلام‌آباد غرب اظهار داشت: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته تعداد ۳۸۰ دستگاه پیشرفته، MRI، سی. تی. اسکن و دستگاه‌های شتاب‌دهنده در دولت شهید رئیسی با اولویت مناطق محروم، در کشور توزیع شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از بهترین دستگاه‌های MRI دولتی امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام‌آباد غرب افتتاح شد بیان کرد: اختصاص این دستگاه در شروع دولت سیزدهم انجام گرفت و با ساخت محل آن، تجهیز شد و در حال حاضر خدمات بیمه‌ای به بیماران ارائه می‌دهد.

عین‌اللهی افزود: اسلام‌آباد غرب با ۱۶۰ هزار نفر جمعیت نیازمند خدمات و امکانات درمانی بهتر و بیشتری بود که با وجود توجه ویژه شهید رئیسی به مناطق کم برخوردار، در جا‌هایی که با وجود جمعیت مناسب امکانات کم بود، دستگاه پیشرفته را در اختیار قرار می‌گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گسترش اورژانس‌ها نیز یکی از کار‌های مورد تأکید در دولت مردمی شهید آیت‌الله دکتر رئیسی بود، زیرا مهم‌ترین مسئله هنگام مراجعه بیمار به بیمارستان، اورژانس است.

عین‌اللهی با بیان اینکه در دولت سیزدهم حدود ۲۵ درصد به فضا‌های اورژانس کشور اضافه شد افزود: اورژانس بیمارستان اسلام‌آباد غرب در ۱۲۰۰ مترمربع، ۳۲ تخت با انواع دستگاه‌ها، فعال است که عملیات ساخت آن در سال ۱۴۰۰ آغاز و ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همزمان با این افتتاح، مرکز جامع سلامت شهریار شهر اسلام آبا دغرب در ۷۳۰ مترمربع با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که مراکز جامع سلامت خدمات اولیه را به بیماران ارائه می‌دهد که در برخی از آنها پزشکان متخصص هم حضور دارند که در صورت نیاز به بستری، بیمار به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

عین‌اللهی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از دانشگاه‌های برجسته کشور است و بیمارستان سرطان جامع و خوبی در مجموعه بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه آماده بهره‌برداری است که دستگاه‌ها و تجهیزات در آن در حال نصب است و از آنجا که در دولت شهید رئیسی بنای افتتاح بیمارستان بر پذیرش بیمار است، امروز فقط بازدید از این این بیمارستان می‌شود و تا پایان تابستان در دولت منتخب افتتاح می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: از آنجایی که هزینه‌های درمان بیماران سرطانی بالا است در دولت شهید رئیسی تلاش شد با افتتاح چنین مراکزی خدمات رایگان دولتی به بیماران ارائه شود.

عین‌اللهی گفت: در دولت شهید رئیسی سالانه ۲۰ درصد به رشته پزشکی اضافه شده و امسال ۱۲ هزار نفر افزایش پذیرش در رشته پزشکی داشته‌ایم، همچنین ظرفیت رشته‌های تخصصی ۶۵ درصد و رشته‌های فوق تخصصی ۵۰ درصد اضافه شده است. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.