سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت کلزا در میاندوآب رکورد زد

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: هزار و ۷۴۶ تُن دانه روغنی کلزا از کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شد و برداشت این محصول در این شهرستان با ۲ برابر شدن رکورد زد.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: امسال ۴۱۰ هکتار از اراضی زراعی به کشت محصول کلزا اختصاص یافته و بیش از هزار و ۷۴۶ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شد.

وی با مطلوب ارزیابی کردن عملکرد مزارع کلزا در میاندوآب اضافه کرد: متوسط عملکرد کلزا در هر هکتار از مزارع شهرستان بیش از ۴ تن و ۲۰۰ کیلوگرم است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: به دلیل نظارت مستمر کارشناسان جهاد کشاورزی بر مزارع کلزا در راستای کشت به موقع، بهبود تغذیه گیاهی، پایش عوامل خسارت‌زا و اطلاع‌رسانی به موقع به کشاورزان برای کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها و توجه کلزاکاران به توصیه‌های فنی کارشناسان، عملکرد مزارع کلزا و کیفیت محصول تولیدی بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد: با توجه به نتایج ارزیابی عملکرد مزارع کلزای میاندوآب توسط کمیته شناسایی و انتخاب برگزیدگان برتر بخش کشاورزی استان آذربایجان‌غربی، کلزاکار نمونه استانی از این شهرستان انتخاب شد و به مرحله کشوری و رقابت با نمونه‌های ملی راه یافت.

وی اظهار کرد: توسعه کشت کلزا در راستای عدم وابستگی کشور به واردات روغن، اصلاح الگوی کشت، بهبود حاصلخیزی و تقویت مواد آلی خاک، بیش از ۲۵ سال است که توسط جهادکشاورزی میاندوآب در بین کشاورزان این شهرستان رواج یافته است.

مقدم اضافه کرد: خرید تضمینی کلزا در مرکز خرید سیمینه واقع در روستای گوگ تپه این شهرستان از اوایل تیرماه آغاز و ۳۰ تیر با اتمام خرید تضمینی این محصول، بیش از هزار و ۷۰۴ تن کلزا بصورت تضمینی و ۴۲ تن نیز بصورت توافقی توسط کارخانجات روغن کشی از کلزاکاران میاندوآبی خریداری شد.

وی ادامه داد: هر کیلوگرم کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت به قیمت ۳۵۰ هزار ریال توسط مراکز خرید تضمینی این محصول از کشاورزان خریداری شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.