سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه‌های ورزشی اروپا؛

از سلطه یوونتوس بر بازار نقل و انتقالات فوتبال ایتالیا تا رکورد حیرت انگیز رئال مادرید

روزنامه‌های ورزشی امروز اروپا به نقل و انتقالات در فوتبال این قاره پرداختند.

روزنامه گازتا دلواسپرت ایتالیا تیتر نخستش را به نقل و انتقالات باشگاه میلان اختصاص داده با این تیتر: اینتر می‌گیرمت. ساماردژیچ هافبک اودینزه و یوسف فوفانا هافبک موناکو به میلان می‌پیوندند تا روسونری خط میانی قدرتمندی تشکیل دهد. میلانی‌ها می‌خواهند در نقل‌وانتقالات اینتر را بگیرند.

در پایین صفحه هم به جدی‌ترین هدف نقل و انتقالاتی یوونتوس اشاره شده یعنی مدافع فرانسوی باشگاه نیس و این عنوان برای آن به کار رفته: یووه و خرید پنجم؛ تودیبو می‌خواهد با موتا کار کند.

روزنامه کوریره هم به سلطه یوونتوس بر بازار نقل و انتقالات فوتبال ایتالیا اشاره کرد با این تیتر: یووه روی همه چیز دست گذاشت. آنها پس از گرفتن کابال، سه خرید دیگر از جمله تودیبو را دارند.

یوونتوس همچنین به باشگاه رم که به دنبال به خدمت گرفتن ماتیاس سوله وینگر جوان و آرژانتینی این باشگاه است هشدار داده که باید ۳۰ میلیون یورو به علاوه پاداش برای این ستاره پرداخت کنند وگرنه او را به رم نمی‌فروشند. لسترسیتی دیگر مشتری سوله است که پیشنهاد بهتری نسبت به رم به یوونتوس داده، اما خود بازیکن ترجیح می‌دهد به پایتخت ایتالیا برود.

روزنامه توتواسپرت چاپ تورین هم از قول تودیبو مدافع مدنظر یوونتوس نوشته: فقط یووه. این بازیکن با یوونتوس به توافق رسیده، اما هنوز توافق بین دو باشگاه باقی مانده است. باشگاه وستهم انگلیس هم تودیبو را می‌خواهد، اما این مدافع ۲۴ ساله فقط می‌خواهد به تورین برود و زیر نظر تیاگو موتا کار کند.

البته توتو نوشته که مدیر یوونتوس دورادور کالافیوری مدافع تیم ملی ایتالیا را هم زیر نظر دارد تا اگر توافق با باشگاه نیس صورت نگرفت به سراغ این بازیکن برود. با این حال امروز خبر رسیده که کار انتقال کالافیوری به آرسنال تمام شده و به زودی این انتقال رسمی می‌شود.

روزنامه آ اس اسپانیا با چاپ عکس ستارگان رئال مادرید تیتر زده: باشگاه ۱۰۰ تایی‌ها. رئال مادرید در اتفاقی بی‌سابقه، به اولین باشگاه جهان تبدیل شد که ۷ بازیکن با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون یورو دارد. جود بلینگام، وینیسیوس جونیور، کیلیان امباپه، فده والورده، رودریگو، ادواردو کاماوینگا و اورلین شوآمنی ۷ بازیکن رئال مادرید هستند که ارزش هر کدام از آنها از مرز ۱۰۰ میلیون یورو عبور کرده که دستاورد بزرگی برای کهکشانی‌ها است که نشان دهنده سیاست‌های دقیق و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و هوشمندانه این باشگاه در زمینه جذب و پرورش استعداد‌های برتر دنیاست. 

رئال مادرید از این حیث فاصله وحشتناکی با دیگر تیم‌های بزرگ اروپا گرفته است. بعد از رئال مادرید، منچسترسیتی و آرسنال با ۳ بازیکن با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون یورو در رده دوم قرار دارند.

روزنامه مارکای اسپانیا ۱۱ ورزشگاه اسپانیا که برای برگزاری جام جهانی ۲۰۳۰ معرفی شده را روی جلد برده است. اسپانیا روی ۱۳ ورزشگاه اصرار داشت، ولی در آخرین نشست بین سه کشور اسپانیا، پرتغال و مراکش دو میزبان دیگر جام جهانی ۲۰۳۰، روی یازده ورزشگاه اسپانیا اصرار داشتند و به این ترتیب علی‌رغم تلاش اسپانیا دو ورزشگاه بالایدوس شهر ویگو و مستایا شهر والنسیا کنار گذاشته شدند.

در نهایت دو ورزشگاه در مادرید، دو ورزشگاه در بارسلونا و ورزشگاه‌هایی در شهر‌های بیلبائو، سن سباستین، لاکرونیا، ساراگوسا، سویل، مالاگا و جزایر قناری میزبان بازی‌ها خواهند بود.

البته این غیر از ۳ ورزشگاه در کشور پرتغال در شهر‌های لیسبون و پورتو و ۶ ورزشگاه در کشور مراکش است که همراه با اسپانیا میزبانی این جام جهانی را در اختیار خواهند داشت.

البته ۳ دیدار افتتاحیه در جام جهانی ۲۰۳۰ به مناسبت صدمین سالگرد این مسابقات، در ۳ کشور آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.