سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلنگ رویت شده در زیارِ اصفهان به سمت زیستگاه‌های طبیعی رفته است

 رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت:پلنگ رویت شده در زیارِ اصفهان به سمت زیستگاه‌های طبیعی رفته است.

 رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: پلنگی که در زیار رویت شده بود، از این منطقه خارج شده و به سمت زیست‌گاه‌های طبیعی در کوهستان‌های رامشه نزدیک شده است.

مریم امیدی افزود: پس از گزارش رویت پلنگ در زیار، گزارشات دیگری مبنی بر حضور پلنگ از شهر‌های نیک آباد و رامشه اعلام شد، اما طبق آخرین اطلاعات و بررسی‌ها، این پلنگ به دنبال یافتن منطقه امن به سمت زیستگاه‌های آزاد حرکت کرده است.

در هفته‌های گذشته، فیلمی کوتاه در شبکه‌های اجتماعی منتشر و در آن ادعا شده بود که این تصاویر مربوط به حضور پلنگ در شهر زیار اصفهان است؛ زیار شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان اصفهان و در ۳۴ کیلومتری شرق این کلانشهر است.

وی گفت: در فضای مجازی نظریه‌های مبنی بر اینکه جانور مشاهده شده در زیار پلنگ نبوده، منتشر شده است که صحیح نیست.

امیدی افزود: فیلم‌هایی که از دوربین‌های مدار بسته استخراج شده است، جای رد پای پلنگ و مشاهده مستقیم مردم و کشاورزان منطقه، گواه بر حضور پلنگ در این منطقه بوده است.

وی گفت: اینکه این پلنگ از زیستگاه‌های طبیعی به منطقه زیار آمده یا پلنگِ در اسارت بوده، همچنان مورد شک و تردید است، اما شواهد نشان می‌دهد، جانور از این منطقه خارج شده است.

در سال‌های گذشته حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده عباس‌آباد، قمصر، بزرک و شکار ممنوع کلاته استان اصفهان به ثبت رسیده است.

پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ و بومی غرب آسیاست که در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد

برچسب ها: رویت ، پلنگ ، زیار ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.