سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم خبر داد؛

مجردی بیش از ۱۷۰ هزار زن و مرد در استان قم

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم در جلسه ستاد جوانی جمعیت و خانواده از تجرد ۱۷۰هزار و ۵۳۶ زن و مرد در استان خبر داد.

مریم عرب نژاد،سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم در جلسه ستاد جوانی جمعیت و خانواده استان گفت: مجموعاً ۱۷۰هزار و ۵۳۶ مجرد در قم حضور دارند که ۱۰۹ هزار و ۸۳۸ نفر از آنها مرد و ۶۰ هزار و ۶۹۸ نفر از آنها زن هستند.

استاندار قم در این جلسه به ارائه تسهیلات هرچه بیشتر و فراهم کردن امکان ازدواج جوانان تاکید کرد و گفت: تامین مسکن برای این جوانان با هدف ازدواج و تشکیل خانواده بهترین تشویق خواهد بود و باید برای بیست درصد از جمعیت مجرد‌های استان مسکن سازی شود.

آقامیری به نقش پررنگ خیران در زمینه ساخت مسکن برای جوانان اشاره کرد و گفت: تنها خیرین مسکن ساز در این زمینه فعال نیستند بلکه برخی از خیران آماده‌اند تا برای جوانان خانه‌سازی کرده و به صورت رایگان به آنها اجاره دهند و استان باید زمین کافی برای خانه‌سازی را در اختیار این خیران قرار دهد.

استاندار قم نیز در ادامه بر کاهش هزینه ازدواج جوانان تاکید کرد و افزود: اگر بخشی از هزینه ازدواج جوانان کاهش یابد آنها به ازدواج راغب‌تر می‌شوند. آقای آقامیری به اشتغال بیش از ۶ هزار جوان مجرد در دستگاه‌های اجرایی و دولتی پرداخت و گفت: در حال حاضر تاهل شرط جذب در تمام ادارات دولتی و شرکت‌های تابعه است.

وی تخصیص زمین به زوج‌های جوان را یکی دیگر از مشوق‌ها برای بالا بردن آمار ازدواج عنوان کرد و گفت: زمینه برای واگذاری زمین آماده ساخت به زوج‌های جوان در حال آماده شدن است و اداره کل راه و شهرسازی باید نسبت به آن هرچه سریع‌تر اقدام کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی نیز در این جلسه از اهدای ۱۷۱ سری جهیزیه در سال جاری به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیازمندان خبر داد و گفت: این جهیزیه‌ها شامل پنج قلم کالای اساسی از جمله یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، لباسشویی و جاروبرقی است که تماماً از کالا‌های ایرانی تهیه شده است. حجت الاسلام مهری افزود: سال گذشته نیز ۴۶۸ سری جهیزیه به نو عروسان قمی اهدا شده بود و در حال حاضر هیچ نوعروس قمی پشت نوبت برای دریافت جهیزیه نداریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.