سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزیابی پروژه‌های خدمات شهری با رویکرد بهینه‌سازی و افزایش رضایتمندی

در جلسه خدمات شهری به میزبانی شهرداری شیراز، پروژه‌های عرصه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با رویکرد بهینه‌سازی و افزایش رضایتمندی در سال نهضت خدمات شهری موردبررسی و ارزیابی مدیریت شهری قرار گرفت.

محمدحسن اسدی در جلسه خدمات شهری به میزبانی شهرداری شیراز که سید ابراهیم حسینی رئیس و مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر، روح‌الله خوشبخت و محمد امین معاونین شهردار و جمعی مدیران حوزه خدمات شهری، عمرانی و سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز نیز حضور داشتند، بر اجرای بهینه پروژه‌های خدمت شهری در سال نهضت خدمات شهری تأکید کرد.

شهردار کلان‌شهر شیراز که اهمیت پروژه‌های بزرگ خدمات شهری را باهدف بهینه‌سازی و ارتقای سطح خدمات به مردم ذکر می‌کرد، تقویت و توسعه خدمات شهری و همچنین تلاش، نظارت مستمر و تسریع در انجام آن به‌منظور ارتقای کیفی خدمات شهری را موردتوجه قرار داد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه به تشریح پروژه‌های بزرگ خدمات شهری پرداخت و اظهار کرد: هم‌افزایی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در اجرای پروژه‌های بزرگ خدمات شهری موردتقدیر است.

مسعود زارعی با بیان اینکه فعالیت‌های این حوزه باید به‌طور تناوب مورد نظارت قرار گیرد تا بتوانیم خدمات بهینه انجام دهیم، بر تسریع در اجرای پروژه‌های بزرگ تأکید کرد.

بهسازی و نوسازی شبکه ناوگان خدماتی و عمرانی شهرداری در راستای خدمات‌رسانی بهینه به شهروندان که موردتوجه مدیریت شهری شیراز قرارگرفته است، موردی مهم بود که این عضو شور‌ای اسلامی شهر شیراز به آن پرداخت و بیان کرد: ایجاد و یا تقویت زیرساخت‌های لازم نقش بسزایی در خدمات بهینه شهری دارد.

او به موضوع بازچرخانی و استفاده بهینه از آب‌های خاکستری با احداث تصفیه‌خانه‌های محلی نیز پرداخت و عنوان کرد: احداث تصفیه‌خانه‌های محلی از راهبرد‌های مدیریت بهینه منابع آبی است که در این طرح آب را از منابع مختلف بازیابی کرده، تصفیه و برای اهداف سودمند استفاده می‌کند.

زارعی عنوان کرد: در این راستا شهرداری شیراز گام‌های خوبی برداشته و نخستین تصفیه‌خانه محلی در باغ‌های قصر دشت که در مرحله اجرا قرار دارد و آب‌های خاکستری برای تأمین آبیاری باغ‌های قصر دشت بهره خواهیم برد.

 توجه به انتخاب شیراز به‌عنوان پایتخت زیست‌محیطی آسیا در ۲۰۲۴ از سوی مجمع شهرداران آسیایی فرصتی است که رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر به آن پرداخت و عنوان کرد: در این راستا باید به ایجاد نشست و ظرفیت جهت حفظ و تقویت این عنوان استفاده کنیم که از بستر هم‌افزایی و برنامه‌ریزی می‌توانیم این عنوان را برای سالیان متمادی برای کلان‌شهر شیراز حفظ کنیم.

تقویت مؤلفه‌های ایمنی شهر و همچنین تقویت زیرساختی سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷، ساماندهی محور دروازه کازرون و انتقال صنوف پروتئینی به بازار بزرگ پروتئینی، ساماندهی و بهسازی آرامستان‌های سطح شهر شیراز، ساماندهی و نظم‌دهی معابر شهری و تعیین تکلیف سد معبر بارفروشان و اغذیه‌فروشان، تقویت و تثبیت جایگاه مدیریت بحران در شهرداری شیراز، افزایش سرانه استفاده از سرویس بهداشتی در معابر عمومی ساماندهی سایت‌های مشاغل مزاحم، تکمیل فرآیند ممیزی فضای سبز، تکمیل پویش مناسب‌سازی شهر شیراز برای جانبازان، معلولین و توان‌خواهان، بازبینی نحوه عملکرد بازارچه‌های شهرداری و انجام اقدامات زیرساختی و بخصوص تشویقی برای تقویت موضوع مهم تفکیک از مبدأ زباله‌های‌تر و خشک از دیگر مواردی بود که در این جلسه رئیس کمیسیون محیط زیست به آن پرداخت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.