سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستان در جایگاه اول مشارکت‌های مردمی

مدیر کل بهزیستی استان کردستان گفت: ۸۵ درصد کمک‌های جمع آوری شده در بهزیستی استان از سوی موسسات خیریه و مشارکت‌های مردمی است و این حیث استان اول کشور هستیم.

رسولی گفت: در حوزه مشارکت‌های مردمی استان کردستان رتبه اول کشوری را کسب کرده است، با وجود مشکلات زیاد اقتصادی مردم هنوز پای کار هستند و کمک به هم نوع خود را در اولویت قرار می دهند.

وی با بیان اینکه در بحث دسترسی معلولان به امکانات شهری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان مکلف به بستر مناسب‌سازی هستند گفت:  متأسفانه این مناسب سازی از سوی دستگاه‌ها به خوبی اجرا نشده و معلولان در مراجعه و دسترسی به امکانات رنج می‌برند، این امر می‌طلبد که رسانه‌ها بیشتر از حقوق معلولان دفاع کرده و پیگیر مطالبات آنها باشند.

رسولی گفت: سه سال گذشته تاکنون رویکرد سازمان بهزیستی استان، ارائه خدمات مستمری به افراد واجد شرایط خارج از نوبت بوده و این در حالی است که روند در گذشته این گونه نبوده است.

وی با بیان اینکه نیازمندی‌های مددجویان و افراد تحت پوشش بهزیستی براساس مسکن، اشتغال و معیشت افراد بررسی و اولویت بندی شده و بر اساس توان اداره بهزیستی استان این نیازمندی‌ها برطرف می‌شود، افزود: طی سال گذشته ۳۲ هزار و ۵۶۰ خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی استان قرار داشتند که این آمار امسال به ۳۴ هزار و ۷۶۰ خانوار رسیده است.

وی افزود: ۷۴۲ افراد معلول دارای ضایعات نخاعی در استان کردستان مستمری دریافت می‌کنند که حق پرستاری ماهیانه این افراد افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: ۳۱ مرکز شبانه روزی در استان به ۱۲۳۰ نفر خدمات ارائه می‌دهند.

رسولی عنوان کرد: در حوزه اجتماعی که بیشتر زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست و کودکان بی‌سرپرست را شامل می‌شود ۱۵ هزار و ۸۸۰ تماس در حوزه اجتماعی برقرار شده است که همکاران بهزیستی ورود کرده‌اند.

رسولی اضافه کرد: در کردستان ۱۴۰ فرزند بی‌سرپرست و بد سرپرست در ۱۴ مراکز نگهداری می‌شوند و خدمات بهزیستی به آنها ارائه می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: ارائه مشاوره ازدواج، طلاق و خانواده یکی از اقدامات و خدمات بهزیستی است که سال گذشته ۲۱ هزار و ۳۶۰ مورد تماس تلفنی و مراجعه به مراکز مشاوره انجام شده است.

وی گفت: ۱۶ کمپ ترک اعتیاد در کردستان فعال است که افراد به صورت اختیاری در آنها پذیرش می‌شوند و در کمپ ماده ۱۶ هم معتادین متجاهر نگهداری می‌شوند.

برچسب ها: بهزیستی کل ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.