سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی ۴۰ هزار نفر از خدمات بهزیستی در استان البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: نهضت حسینی خدمت مردمی به عنوان شعار هفته بهزیستی معرفی شده است. امسال قرار است بزرگداشت هفته بهزیستی از ۳۰ تیرماه لغایت ۵ مردادماه در سراسر کشور برگزار شود.

فلاح محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حوزه خدمات سازمان بهزیستی بیش از ۱۶۰ خدمت متنوع است که در طیف سنی تولد تا پایان زندگی به شهروندان ارائه می‌شود خدمات دولت سیزدهم به ویژه در حوزه سازمان بهزیستی چشمگیر بود. ما در طول سال‌های گذشته همیشه با ناترازی مالی در سازمان بهزیستی مواجه بودیم و با افزایش ۲۳۰ درصدی بودجه سازمان شاهد گشایش‌های بسیاری در این زمینه بوده ایم.
محمدی بیان کرد: حدود ۴۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در استان البرز هستند و با تامین مناسب منابع بیش از ۲۵ هزار فرد دارای معلولیت از سازمان بهزیستی استان مستمری دائم دریافت می‌کنند و هیچ فردی با داشتن معلولیت در صف انتظار دریافت خدمت نمی‌ماند در حال حاضر ۱۹۵۰ خانواده از خدمات پرستاری و حق پرستاری بهره‌مند هستند و ماهانه بیش از ۲میلیون تومان حق پرستاری دریافت می‌کنند.
محمدی افزود: در زمینه دریافت تجهیزات توانبخشی مورد نیاز معلولان با رشد ۱۰۰ درصدی تامین این تجهیزات مواجه هستیم و سال گذشته بیش از۱۳۰۰ ویلچر و۶۰۰ عدد سمعک خریداری و در اختیار افراد نیازمند قرار گرفته است. در این زمینه با رشد ۲۰۰ درصدی تامین پروتز مورد نیاز افراد دارای معمولیت نیز مواجه بوده ایم.
او اضافه کرد: در سال گذشته با همکاری شرکت‌های دانش بنیان استان موفق به تهیه تعداد مورد توجهی ویلچر شخصی سازی شده فوق سبک برای افراد دارای معلولیت شدیم به طوری که وزن این ویلچر‌ها حدود ۳۰ درصد ویلچر‌های معمول در بازار است.
او گفت: امروز ما برای ارائه خدمات بهتر به افراد دارای معلولیت و همکاری جامعه با این افراد برای داشتن زندگی راحت‌تر نیازمند فرهنگ سازی مناسب هستیم و این فرهنگ سازی با کمک رسانه‌ها ممکن خواهد بود.
مدیرکل بهزیستی استان گفت: امسال آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت نیز برگزار شد تا در راستای قانون جذب ۳ درصدی افراد دارای معلولیت این افراد هم بتوانند در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند. این آزمون با دستور مستقیم رییس جمهور شهید برای اولین بار در کشور برگزار شد و قرار است بیش از ۴هزار نفر از پذیرفته شدگان جذب دستگاه‌های دولتی شوند.
محمدی فلاح بیان کرد: با همکاری بیمه سلامت قرار است ۵۹ خدمت ستاره دار به افراد دارای معلولیت ارائه شود که یکی از مهمترین آنها عمل جراحی کاشت حلزون برای کودکان دارای مشکلات شنوایی است عملی که هزینه بالایی برای خانواده این کودکان به همراه داشت.
 
او با اشاره به رشد ۴۵۰ درصدی اعتبارات مناسب سازی معابر برای افراد دارای معلولیت استان گفت: به دنبال آن هستیم با کمک شهروندان معابر شهری و روستایی را برای تردد افراد دارای معلولیت مناسب سازی کنیم برای کمک به رفع مشکلات مالی خانواده‌های دارای عضو معلول حدود ۱۷ هزار نفر از خدمات رایگان قبوض آب و برق و گاز در استان بهره‌مند شده اند.
 
او با اشاره به کمک سازمان بهزیستی به دانش آموزان و دانشجویان دارای معلولیت گفت: ۱۵۹ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی تحت پوشش حمایتی بهزیستی استان هستند و کل هزینه تحصیل آنها توسط اداره کل بهزیستی استان پرداخت می‌شود. 
 
محمدی فلاح گفت: امروز مراکز ارائه خدمات ما در استان با افزایش ۵۰ درصدی دریافت یارانه قابلیت ارائه روزانه ۷هزار نفر خدمت هستند و مراکز توانبخشی ما ماهانه بیش از ۸میلیارد تومان یارانه ارایه خدمات و نگهداری سالمندان و بیماران اعصاب و روان دریافت می‌کنند.
محمدی گفت: در راستای حمایت از جوانان و ترویج فرهنگ ازدواج حدود ۳۱۸ سری جهیزیه به نوعروسان استان ارایه شد. البته برای آقایان دارای معلولیت نیز مبلغ ۲۰ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج در نظر گرفته شد و به برخی از متقاضیان ارائه شد.

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.