سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارمین شهرستان استان بوشهر آلوده به پشه آئدس شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باتوجه به صید پشه آئدس در شهرستان جم، چهارمین شهرستان این استان آلوده به این پشه شد.

قاسم برجویی گفت: پیش از این پشه آئدس در شهرستان های عسلویه، کنگان و دشتستان صید شده بود .

وی افزود: بدلیل همجواری جم با شهرستان های کنگان و عسلویه آلوده شدن این شهرستان به پشه آئدس قابل پیش بینی بود بر همین اساس اقدام های نظام مراقبتی برای مقابله با آن انجام شده بود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: بیمار جدید تب دنگی در استان بوشهر شناسایی نشده و چهار بیمار قبلی نیز پس دریافت خدمات درمانی از بیمارستان مرخص شده اند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه حداکثر قدرت مسافت پروازی پشه آئدس ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر است باید اطراف بیمارستان ها بعنوان یک اولویت و ضرورت با همکاری مسوولان از پسماند ، فاضلاب و آب های راکد پاک سازی شود.

برجویی گفت: اگر اطراف بیمارستان ها از وجود پشه آئدس سفید باشد از انتقال بیماری از بیماران به سایر افراد پیشگیری می شود.

برجویی تصریح کرد: نخستین اقدام برای مقابله ، نظام مراقبتی و پیشگیری از آلودگی پشه آئدس ، پاک سازی مناطق با همکاری مسوولان است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: تعامل و همکاری مسوولان برخی از شهرستان های ۱۰گانه این استان مطلوب بوده اما در برخی از شهرستان‌ها هنوز اقدام های پیشگیرانه انجام نشده است.

برجویی بیان کرد: هم اینک بیشتر اداره ها از جمله فرودگاه ، بنادر ، گمرک و شهرداری ها همکایر لازم را دارند اما باتوجه به اینکه پشه آئدس در شهرستان های جنوبی و مرکزی استان صید شده است امکان آلوده بودن شهرستان های در مسیر و همجوار آنها نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: بدلیل گستردگی مساحت استان اقدامات پرسنل بهداشتی به تنهایی جوابگوی مقابله با این پشه نیست و ضرورت همکاری بین بخشی را دوچندان کرده است.

برجویی گفت: مشارکت گروه های مردمی و تخصیص بودجه توسط دهیاری ها و شهرداری‌ها برای افزایش سواد سلامت مردم نقش مهمی در پیشگیری از گسترش پشه آئدس دارد.

برچسب ها: پشه آئدس ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.