معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون ۴ بیمار مبتلا به تب دانگی که سابقه مسافرت به کشور امارات متحده عربی داشته‌اند در بوشهر شناسایی و درمان شده‌اند.

قاسم برجویی‌فرد اظهار داشت: اخیراً در مرکز شهرستان دشتستان لارو این پشه شناسایی و صید و در مجموع سه شهرستان این استان به این پشه آلوده شده است.

وی با اشاره به انجام اقدامات مراقبتی و نمونه‌برداری گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده یک نقطه در شهر برازجان پشه آئدس شناسایی شده و دیگر نقاط این شهرستان آلوده نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه همه اقدامات مراقبتی برای مقابله با پشه ناقل بیماری دانگی انجام شده است تصریح کرد: تب دانگی یک تب ویروسی است که از طریق پشه آئدس منتقل می‌شود و مناطق آلوده به این پشه در استان بوشهر ضمن سم‌پاشی نظام‌های مراقبتی ایجاد شده تا قابلیت انتقال تب دانگی محلی نداشته باشد.

برجویی‌فرد با بیان اینکه آب راکد عامل رشد و تولید لارو پشه آئدس دانست و بیان کرد: لاستیک‌های مستعمل که آب راکد در آن وجود داشته باشد عامل رشد و تولید پشه آئدس است که شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مردم نقش مهمی در از بین بردن این پشه با بهسازی محیط دارند.

وی اضافه کرد: پشه آئدس آلوده به تب دانگی می‌تواند ویروس این بیماری را به دیگران منتقل کند که یکی از مهترین راهکارهای پیشگیری از انتقال تب دانگی و جلوگیری از رشد پشه آئدس بهسازی محیط است.

 
برچسب ها: پشه آئدس ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.