سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان جهانی بهداشت:

آتش‌بس غزه برای مقابله با تهدید ویروس فلج اطفال ضروری است

سازمان جهانی بهداشت با هشدار درباره تهدید ویروس فلج اطفال در غزه، بر توقف جنگ برای جلوگیری از شیوع هر گونه بیماری واگیردار تاکید کرد.

تدروس گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت که آتش بس در غزه برای مقابله موثر با تهدید ناشی از انتشار ویروس فلج اطفال در سرزمین فلسطین ضروری است.

تدروس در پستی در شبکه‌های اجتماعی گفت: پس از کشف نمونه‌های ویروس فلج اطفال در فاضلاب و پساب در مناطق خان یونس و دیرالبلاح، سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت غزه، آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) و آژانس آوارگان فلسطینی (UNRWA) یک «ارزیابی خطر» را آغاز کرده اند. 

او گفت که هدف این ارزیابی شناسایی «حوزه گسترش ویروس فلج اطفال و واکنش لازم برای جلوگیری از انتشار بیشتر، از جمله کمپین‌های واکسیناسیون سریع» است.

تدروس افزود: سیستم بهداشتی نابود شده غزه، جمعیت آواره، و عدم دسترسی به آب تمیز و سرویس بهداشتی مناسب برای کودکان بسیار خطرناک است و محیط مناسبی را برای شیوع بیماری‌هایی مانند فلج اطفال ایجاد می‌کند.»

از آنجایی که این مسئله هزاران نفر را در معرض ابتلا به بیماری قرار خواهد داد، وزارت بهداشت غزه خواستار تعمیر سیستم فاضلاب و تامین آب آشامیدنی اردوگاه‌های آوارگان شد.

پیش از این سازمان بین‌المللی امدادرسانی آکسفام نیز گزارش داد که کمبود آب سالم و بهداشتی منجر به بیماری یک چهارم جمعیت غزه به امراض قابل پیشگیری شده است. به گزارش این سازمان رژیم صهیونیستی در طول جنگ غزه ۷۰ درصد پمپ‌های فاضلاب و ۱۰۰ درصد تصفیه خانه‌های فاضلاب را نابود کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.