سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام حماس:

نتانیاهو برای نجات خود، روی پیروزی ترامپ شرط بندی کرده است

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد بنیامین نتانیاهو برای نجات خود منتظر پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

اسامه حمدان عضو دفتر سیاسی جنبش حماس جمعه شب تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو برای نجات خود منتظر پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

به گزارش شبکه الجزیره ،  وی تأکید کرد: نتانیاهو در توهم به سر می‌برد. نتانیاهو در نهایت مجبور خواهد شد که برای امضای توافق تبادل اسرا امتیاز دهد.

این رهبر حماس تأکید کرد که نتانیاهو بیش از هر زمانی می‌داند که که قادر به رسیدن به اهداف تعیین شده خود در غزه نیست.

بسیاری از سران صهیونیست نیز با حمدان هم نظر هستند و بر این باورند که نتانیاهو نمی‌تواند به اهدافی که مدعی تحقق آن شده عمل کند.

از سوی دیگر بسیاری از مقامات دولتی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را عامل اصلی به شکست کشاندن مذاکرات با حماس و خارج شدن کابینه این رژیم از زیر فشار افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی می‌دانند. اخیرا نیز خانواده نظامیان اسیر صهیونیستی در یک نشست خبری در تل آویو از نتانیاهو خواستند برای آزادی آن ها، با حماس به توافق برسد.

خانواده‌های این نظامیان اعلام کردند: هر روز برای اسیران ما یک روز سرنوشت ساز است.آن‌ها از نتانیاهو خواستند تا پیش از سفر به نیویورک، با حماس برای آزادی اسیران به توافق برسد و تا آن زمان در دسترس تیم مذاکره کننده اسرائیلی و خانواده‌های اسیران صهیونیست باشد.

پیشتر نیز خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که رفتار نخست‌وزیر این رژیم درباره مذاکرات آتش بس مسئولانه نیست. انجمن خانواده‌های اسرای صهیونیستی در بیانیه‌ای موضع سخت‌گیرانه نتانیاهو درباره مذاکرات آتش‌بس غزه که می‌تواند منجر به آزادی اسرا شود را محکوم کردند.آن‌ها اعلام کردند که رفتار نتانیاهو مسئولانه نیست و این فرصتی است که ممکن است دیگر هرگز به دست نیاوریم.

خانواده اسرای صهیونیست خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفتند: ما پشت توافق نتانیاهو هستیم و حالا نوبت شماست که پشت توافقی که روی میز گذاشته‌اید، بایستید.

۲ هفته پیش نیز خانواده‌های اسرای صهیونیست با اشاره به آزاد نشدن این افراد بعد از بیش از ۹ ماه جنگ علیه غزه، سفر نخست‌وزیر اسرائیل به آمریکا را «گناهی بزرگ» دانستند.آنها در نامه‌ای سرگشاده، از نتانیاهو خواستند تا پیش از سفر به آمریکا برای سخنرانی در کنگره این کشور، توافق آتش بس با مقاومت فلسطین را امضا کند.در این نامه سرگشاده، خانواده‌های اسرای صهیونیست اعلام کردند که نتانیاهو نباید در حالی که اسرای صهیونیست در غزه هستند به آمریکا سفر کند.

نتانیاهو به دعوت کنگره آمریکا، قرار بود ۲۴ جولای (۳ مرداد) در این نهاد سخنرانی کند که به علت حمله پهپادی نیرو‌های مسلح یمن به تل آویو و آسیب دیدن کنسولگری آمریکا، این سفر به تعویق افتاده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۰۶ ۳۰ تير ۱۴۰۳
نتانیاهو جنایتکار از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون مسئول مستقیم و کامل جنایت‌های ارتش وحشی رژیم صهیونیستی جنایتکار در جنگ نوارغزه بوده است.
ترامپ، جوبایدن، نتانیاهو، هر سه جنایتکار هستند و هم تروریسم بین المللی هستند.
۰۹:۲۲ ۳۰ تير ۱۴۰۳
ترامپ، جوبایدن، نتانیاهو، هر سه جنایتکار هستند و هم تروریسم بین المللی هستند.
نتانیاهو جنایتکار از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون مسئول مستقیم و کامل جنایت‌های ارتش وحشی رژیم صهیونیستی جنایتکار در جنگ نوارغزه بوده است.
۰۹:۰۷ ۳۰ تير ۱۴۰۳
نتانیاهو جنایتکار از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون مسئول مستقیم و کامل جنایت‌های ارتش وحشی رژیم صهیونیستی جنایتکار در جنگ نوارغزه بوده است.
رژیم آپارتاید اسرائیل تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.
اسرائیل باید بابت اشغالگری غرامت پرداخت کند و تمامی شهرک‌نشین‌ها را تخلیه کند.
مصادره اراضی فلسطینیان ناقض قوانین بین‌المللی است.