سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی قطعی برق چاه‌های کشاورزی

عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی گفت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته با قطعی روزانه ۵ تا ۶ ساعته چاه‌های کشاورزی ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت به کشاورزان وارد می‌شود.

عطاالله هاشمی، عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: گرچه وزیر نیرو اذعان می کند که با قطعی برق، مصرف را مدیریت کرده است، اما قطعی برق چاه های کشاورزی به معنای تضییع حقوق کشاورزان است چراکه بر اساس قانون وزارت نیرو مکلف به تامین ۲۴ ساعته برق چاه های کشاورزی است.

به گفته او، با توجه به آنکه  قطعی برق چاه های کشاورزی یه معنای مدیریت مصرف نیست، از این رو شکایتی علیه وزارت نیرو به دیوان عدالت اداری تنظیم کرده ایم تا خسارت وارده به کشاورزان ناشی از قطعی برق پرداخت شود.

هاشمی با بیان اینکه رایگان کردن ۱۹ ساعته  برق چاه های کشاورزی سیاست مناسبی نیست، افزود: رایگان کردن ۱۹ ساعته برق کشاورزان به رغم قطعی برق چاه های کشاورزی اجرا نشده است به طوریکه کشاورزانی که پول برق چاه های کشاورزی را پرداخت نکردند، مشمول قطع برق شدند.  از طرفی هم کشاورز گدا نیست که در ازای قطعی برق چاه های کشاورزی و خسارت های وارده، ۱۹ ساعته مابقی استفاده از برق در طول شبانه روز را بخواهید رایگان کنید.

عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی ادامه داد: با قطعی برق چاه های کشاورزی از ۲ حیث افت یا از بین رقتن محصول و همچنین سوختن تاسیسات و الکتروپمپ های چاه های کشاورزی به کشاورزان خسارت وارد می شود که رقم آن بسیار سرسام آور است.

او با بیان اینکه با قطعی برق چاه های کشاورزی ۳۰ درصد کاهش تولید و ضایعات خواهیم داشت، گفت: براساس برآوردهای صورت گرقته ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزارمیلیارد تومان خسارت افت محصول و سوختن تاسیسات به کشاورزان وارد می شود که وزارت نیرو طبق قانون مکلف به پرداخت خسارت وارده به تولیدکنندگان است.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.