سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شایسته سالاری مبنای انتخاب کابینه دولت باشد

امام جمعه همدان گفت: دولت در انتخاب کابینه از وابستگی حزبی پرهیز کند و شایسته‌سالاری فارغ از جنسیت و قومیت را مطرح کند.

 حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه در عرصه سیاست‌ورزی اهل ایمان و تقوا باشیم گفت: افراد اهل تقوا بنای خود را بر خدمت به مردم می‌گذارند و از حاشیه‌سازی دوری می‌کنند.

او با بیان اینکه حسین بن علی (ع) وقتی از مکه خارج شد هزاران نفر در حج تمتع قرار داشتند افزود: فرق آن متدینان با امام در این بود که از طاغوت اجتناب نداشتند و به آن تمایل داشتند.

 امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) معتقد است باید در مقابل طاغوت ایستاد تصریح کرد: نباید طاغوت در جامعه به رسمیت شناخته شود؛ به امام حسین (ع) پیشنهاد می‌شد وارد عرصه سیاست و مبارزه با طاغوت نشوند و فقط به عبادت بپردازند.

او با تاکید بر اینکه بدون اجتناب از طاغوت، عبادت خداوند کافی نیست گفت: این موضوع باید همه‌جانبه مد نظر باشد.

شعبانی تصریح کرد: دولت در انتخاب کابینه از وابستگی حزبی باید پرهیز کند و مسائلی، چون وفاق و شایسته‌سالاری فارغ از جنسیت و قومیت را مطرح کند.

او با بیان اینکه بنا بر نهج‌البلاغه کسی که کاربلد باشد مستحق مسئولیت‌پذیری است خاطرنشان کرد: یکی از میزان‌هایی که امیرالمؤمنین مطرح کردند کارآمدی است و اینکه افراد از چه حزب و جناح باشند مهم نیست حتی جنسیت و قومیت هم مهم نیست.

 امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز افرادی که می‌خواهند مسئولیت‌های آن غصب نباشد باید به این موارد توجه کنند

او با تاکید بر اینکه حزب‌بازی نباید بر شایسته‌سالاری تقدم پیدا کند اظهار کرد: حضرت علی (ع) فرمودند، اینکه افراد در چه گروهی هستند و توسط چه کسی سفارش شدند مهم نیستند بلکه التزام به نظام دینی، کارآمدی و امین بودن مهم است.

شعبانی با بیان اینکه امین بودن نسبت به جان و مال مردم، فرهنگ و اعتقادات مردم مهم است افزود: اگر مسئولی قبول نکرد که میز امانت است خیانت می‌کند، اگر باور نکرد که این میز‌ها امانت است پس خیانت می‌کند.

او با اشاره به اینکه وزیر شدن، میز‌ها و مسئولیت‌ها امانت است تصریح کرد: اگر کسی باور کند که مسئولیت و میز امانت است دنبال خدمت به مردم خواهد بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه براساس فرمایشات امیرالمؤمنین (ع) برای انتخاب افراد باید به گذشته آنها توجه کردگفت: میزان التزام به انقلاب، آرمان‌های الهی و سطح زندگی بسیار مهم است و افرادی که زاویه دید آنها با نظام اسلامی در تعارض است، نباید مسئولیت داشته باشند.

او گفت: اگر کسی به امیرالمؤمنین معتقد است نمی‌تواند از این شاخص‌ها تعدی کند؛ طرح برخی از مسائل و امتیاز دادن‌ها مهم نیست و هر جا امین و کارآمدی است باید به کار گرفته شود.

شعبانی از متولیان هیات‌های مذهبی خواست برای روز اربعین دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنند گفت: شرایط باید فراهم شود که مردم عزاداری کنند و همراه دسته‌های عزاداری شوند.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.