سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۸۰ رشته صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

۸۰ رشته صنایع دستی در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که از این تعداد ۵۰ رشته فعال است

مهراب محمدی معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، تسهیل در عرضه محصولات صنایع دستی استان به مسافران و گردشگران را از اولویت‌های این اداره‌کل برشمرد و گفت: در این راستا ۲۱ بازارچه و مرکز دائمی و موقت عرضه صنایع دستی در استان ویژه فصل تابستان فعال شده است.

وی افزود: سه بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی در استان فعال است که دو مورد آن در میدان قدس و خانه ستوده چالشتر شهرکرد و یک مورد آن در پل مصلای بروجن دائر است.

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل تابستان این استان به واسطه آب و هوای مطبوع میزبان جمعیتی از گردشگران است از همین رو تلاش شده در کنار بازارچه‌های دائمی، مراکز عرضه موقت صنایع دستی نیز در کانون‌های گردشگری استان راه‌اندازی شود تا بتوان از ظرفیت گردشگری تابستانی استان در راستای معرفی و فروش صنایع‌دستی استان بهره گرفته شود.


بیشتر بخوانید 


وی اظهار کرد: برای نمونه مراکز موقت عرضه صنایع دستی در استان در پل زمانخان، چشمه برم لردگان، پیرغار شهرستان فارسان و دیگر کانون‌ها و مراکز پربازدید گردشگری استان فعال شده است.

محمدی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی مبنی بر راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در ورودی شهرها، گفت: این مهم نیز در استان در دست پیگیری است و در تلاش برای تامین زمین هستیم.

وی با بیان اینکه فروش محصولات صنایع‌دستی استان در فصل تابستان افزایش می‌یابد، افزود: هر چند تقاضا برای صنایع‌دستی بستگی به معیشت و سبد خانوار‌ها دارد، اما با توجه به حجم بالای گردشگری در فصل تابستان فروش محصولات صنایع‌دستی استان نیز افزایش پیدا می‌کند.

محمدی، بیشترین تقاضا برای محصولات صنایع دستی استان را محصولات نمدی، زیورآلات سنتی و سنگ‌های قیمتی، صنایع دستی فلزی، سرمه‌دوزی و بافته‌های داری عنوان کرد و گفت: تجربه ثابت کرده هر چه محصولات صنایع‌دستی کم حجم‌تر و از نظر قیمتی مناسب‌تر باشد با استقبال بیشتر گردشگران روبرو می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی ۸۰ رشته صنایع دستی در استان، اظهار کرد: از این تعداد ۵۰ رشته فعال است و مابقی رشته‌ها کمتر مورد توجه واقع شده و یا در حال فراموشی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.