سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فون در لاین مجددا به عنوان رئیس کمیسیون اروپا انتخاب شد

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با رای اکثریت پارلمان این اتحادیه تا سال ۲۰۲۹ در مقام خود ابقا شد.

قانون‌گذاران پارلمان اروپا امروز (پنجشنبه) «اورسولا فون در لاین» را مجددا برای دوره‌ای ۵ ساله به عنوان رئیس کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا انتخاب کردند.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، فون در لاین پس از یک سخنرانی که در آن وعده داد اتحادیه اروپا را در میانه بحران‌هایی مثل جنگ اوکراین، تغییرات اقلیمی، مهاجرت و کمبود مسکن هدایت خواهد کرد، ۴۰۱ رای موافق از مجموع ۷۰۷ رای را به دست آورد. همچنین گفته می‌شود قانون‌گذاران به او ۲۸۴ رای مخالف، ۱۵ رای ممتنع و ۷ رای باطله دادند.

فون در لاین همچنین در سخنرانی خود از ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که به تازگی به روسیه و چین سفر کرده است، انتقاد کرد و «ماموریت صلح» او را «ماموریت مماشات» خواند. افزون بر این، رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی امروز خود به قدرت گرفتن راست‌گرایان افراطی اشاره کرد و گفت که اجازه نمی‌دهد افراط‌گرایان سبک زندگی مردم را تخریب کنند.

فون در لاین ۶۵ ساله که از سال ۲۰۱۹ رئیس کمیسیون اروپا است، به دلیل هدایت اتحادیه اروپا در طول بحران کرونا محبوب است. 

کمیسیون اروپا تنها نهاد اتحادیه ۲۷ کشوری است که سیاست‌ها و قوانین جدید این اتحادیه را پیش‌نویس و مطرح می‌کند. این نهاد همچنین بودجه اتحادیه اروپا را پیشنهاد کرده و اولویت‌های آن را تعیین می‌کند. این نقش‌ها به کمیسیون نفوذ قابل توجه بر قوانینی می‌دهد که بر کشورهای اتحادیه  تاثیر می‌گذارد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.