سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات اجرایی پنج مرکز درمانی تامین اجتماعی در چهارمحال و بختیاری

عملیات احداث پنج مرکز درمانی تامین اجتماعی در چهارمحال و بختیاری در زمین به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری حدود پنج هزار میلیارد ریال آغاز شد.

علی حیدری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای اجرای این پنج مرکز درمانی که در شهر‌های شهرکرد، بروجن، سامان، شلمزار و اردل احداث می‌شود به بیش از چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که اعتباری معادل یک سوم اعتبارات عمرانی سالانه استان است.

وی افزود: برای دریافت مجوز این پنج مرکز درمانی تلاش ویژه‌ای به کار گرفته شد و با وجود اینکه برای تامین زمین در شهرستان‌ها با چالش‌های زیادی روبرو بودیم و در برخی شهر‌ها از جمله اردل بار‌ها مراسم کلنگ‌زنی انجام شده بود، اما هیچ یک از این مراکز وارد عملیات اجرا نشد تا به همت دولت سیزدهم این مهم محقق و اجرایی شد.

حیدری تصریح کرد: تنها مطالبه عمرانی در بخش تامین اجتماعی استان که هنوز بر زمین مانده است ورودی بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر است که امید می‌رود این موضوع نیز به زودی حل و فصل شود.

وی با تاکید بر تحویل به موقع درمانگاه‌های جدید استان، اظهار داشت: با توجه به نیاز مبرم استان به این مراکز درمانی انتظار می‌رود این پنج مرکز در مهلت ۱۸ ماهه که برای آن تعیین شده است تکمیل و واگذار شود.


بیشتر بخوانید


مصطفی فلاحی مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از حدود یک میلیون نفر جمعیت استان، ۵۲ درصد آن زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: تامین اجتماعی یک بیمارستان و پنج مرکز درمانی در شهر‌های بروجن، شهرکرد، فارسان و لردگان دارد که با احتساب پنج مرکز درمانی جدید که عملیات اجرایی آن از امروز آغاز شد می‌توان گفت که تعداد مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان در دولت سیزدهم از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار شده است.

فلاحی با بیان اینکه برای تکمیل پنج مرکز درمانی تامین اجتماعی استان مهلت ۱۸ ماهه تعیین شده است، تصریح کرد: تمام توان خود را به کار گرفته که تا پایان سال آینده این مراکز افتتاح شود.

وی با بیان اینکه این استان از مناطق محروم کشور در حوزه درمان است، گفت: با این وجود بخشی از این محرومیت در دولت سیزدهم برطرف شد و طی ۲ سال اخیر یک هزار میلیارد ریال در حوزه ساخت‌وساز، ۳۰۰ میلیارد ریال برای هزینه خرید تجهیزات بیمارستانی و پنج هزار میلیارد ریال برای تامین زمین اختصاص داده شد.

فلاحی ادامه داد: همچنین در بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر بخش‌های انبار عمومی، آشپزخانه و واحد تغذیه، سیستم تهویه تاسیسات و موتورخانه و کلینیک دندانپزشکی افتتاح و بهره‌برداری شد.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری در بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی یک بیمارستان و پنج مرکز درمانی در شهر‌های شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان دارد.

فلاحی بیان داشت: بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) فرخشهر ۷۶ درصد اشغال تخت دارد و از بیمارستان‌های مطرح کشور در بخش‌های مختلف به‌شمار می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.