سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید گندم در آذربایجان غربی به ۳۰۰ هزار تن رسید

مدیرکل غله آذربایجان غربی گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به حدود ۳۰۰ هزار تن رسید.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از آغاز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان تاکنون بیش از ۲۹۷ هزار تن محصول خریداری شده است.

امید زینالی اصل ادامه داد: ۷۴ مرکز شامل مراکز ملکی، مباشر، سیلو‌های بخش خصوصی، سیلو‌های در جوار کارخانه برای خرید خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در نظر گرفته شده است که  گندم را به ازای هرکیلوگرم به قیمت پایه ۱۷۵ هزار ریال خریداری می‌کنند.  

وی می‌گوید: هنوز از بابت خرید گندم مبلغی به کشاورزان استان پرداخت نشده است که به زودی پرداخت‌ها آغاز می‌شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با بیان اینکه پارسال ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری و آذربایجان غربی موفق به کسب رتبه پنجم کشور در این زمینه شد افزود: از این میزان گندم خریداری شده ۱۳۷ هزار تن به سایر استان‌ها حمل شد که امسال برآورد می‌شود تا ۳۰۰ هزار تن از گندم‌های خریداری شده به سایر استان‌ها حمل شود.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی می‌گوید: امسال هم با توجه به اظهارات کارشناسان پیش بینی‌ها بیانگر افزایش یکصد هزار تنی تولید و رکورد زنی زارعان استان در این زمینه است که با توجه به افزایش تولید امکان افزایش ارسال به سایر نقاط کشور هم پیش بینی می‌شود.

زینالی خاطر نشان کرد: ساعت خرید گندم در مراکز خرید هم از هشت صبح تا هشت شب بوده و در صورت نیاز تا ۱۲ شب نیز قابل افزایش است.

وی گفت: ۲۹ سیلو در استان با ظرفیت یک میلیون تن وجود دارد که چهار سیلوی ملکی و ۲۵ سیلوی بخش خصوصی و در جوار کارخانه‌ها هستند و کارخانجات بعد از خریداری و ذخیره گندم نسبت به تبدیل آن به آرد اقدام می‌کنند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی اظهار کرد:  ۱۸ کارخانه آرد در آذربایجان غربی فعالیت دارند که پنج کارخانه در ارومیه و بقیه در سایر نقاط شمالی و جنوبی استان پراکنده هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.