سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشاره غیرمستقیم پلوسی به بایدن درباره شکست در انتخابات

گفته می‌شود پلوسی به بایدن گفته است نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او نمی‌تواند در انتخابات برنده شود.

سی ان ان به نقل از چهار منبع مطلع گزارش داد، نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان، ظاهراً خصوصی به جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفته است نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او نمی‌تواند در رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور به پیروزی برسد.

بر اساس این گزارش، پلوسی در گفتگوی «اخیر» به بایدن گفته است که اگر به دنبال انتخاب برای دور دوم باشد، ممکن است شانس دموکرات‌ها برای پیروزی در مجلس نمایندگان در ماه نوامبر را از بین ببرد. با این حال بایدن با گفتن اینکه می‌تواند پیروز انتخابات شود پلوسی را عقب رانده است. منبع دیگری واکنش بایدن را در مورد این موضوع "تدافعی" توصیف کرد.

هیچ یک از منابع نقل شده به این خبرگزاری اشاره نکردند که آیا پلوسی مستقیما به بایدن گفته است که باید از رقابت خارج شود.

تلاش‌های دموکرات‌ها برای متقاعد کردن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای کناره‌گیری از نامزدی خود از انتخابات ریاست‌جمهوری به‌طور خصوصی، با وجود اینکه کمتر درخواست‌های آشکاری برای کنار گذاشتن او وجود دارد، ادامه دارد.

شماری از نمایندگان دموکرات کنگره نیز به تلاش‌های خود ادامه می‌دهند تا میزان آسیب‌هایی را که در صورت شکست رئیس‌جمهور در انتخابات به میراث وی وارد می‌شود و جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان و سنا را به دست می آورند، به اطرافیان رئیس‌جمهور منتقل کنند.

درخواست‌ها برای جستجوی فوری یک نامزد جدید دموکرات پس از مناظره انتخاباتی آغاز شد، زمانی که بایدن با رخوت، سردرگمی و عدم تمرکز حضار را شوکه کرد، که بسیاری آن را نشانه‌ای از افول سالخورده رئیس دولت ۸۱ ساله می‌دانستند.

اکنون سیاستمداران و روزنامه نگاران می‌گویند که دموکرات‌ها ممکن است از معرفی بایدن خودداری کنند. او در عین حال می‌گوید که قصد دارد در رقابت باقی بماند و تا آخر پیش برود و می‌گوید کاندیدایی بهتر از او وجود ندارد.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.