سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود هیات مذاکره کننده صهیونیست به قاهره

تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی برای مذاکرات صلح غزه وارد مصر شد.

گرچه جنبش حماس اوایل ماه جاری میلادی در نهایت با طرح صلح پیشنهادی آمریکا موافقت کرد، اما رژیم صهیونیستی طی دو هفته اخیر بر شدت توحش خود در نوار غزه افزوده و این باریکه را به جهنمی برای غیرنظامیان مبدل ساخته است. با این حال، اکنون چشم‌ها به نتیجه مذاکرات میان طرفین دوخته شده است. 

به گزارش الجزیره، تیم مذاکره کننده صهیونیست امروز (چهارشنبه) وارد قاهره، پایتخت مصر شد. قرار است نمایندگان صهیونیست و جنبش حماس با میانجیگری مصر و قطر حول محور طرح پیشنهادی آمریکا به مذاکره بپردازند. 

تل آویو امیدوار است این مذاکرات عرصه را برای خروج این رژیم از باتلاق غزه محیا کرده و در نهایت باعث آزادی ۱۲۰ تن از اسرای صهیونیست در بند حماس در روند تبادل اسرا شود. 

براساس طرح صلح آمریکا که شامل ۳ مرحله می‌شود، در مرحله نخست یک آتش بس ۶ هفته‌ای ایجاد خواهد شد تا علاوه بر تبادل بخشی از اسرا، کمک‌های بشردوستانه به طور گسترده در غزه توزیع شود. 

مرحله دوم پایان دائمی خصومت میان طرفین خواهد بود و طی آن تمامی اسرای صهیونیست آزاد شده و نظامیان رژیم صهیونیستی به طور کامل از غزه عقب نشینی خواهند کرد. در نهایت در مرحله سوم اجساد اسرای جان باخته مبادله شده و فرآیند بازسازی غزه شروع می‌شود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.