سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال بوشهری‌ها از پویش نذر خون

مدیرکل انتقال خون بوشهر گفت: یک هزار و ۳۲۱ نفر از مردم خیر و نیک اندیش این استان در دهه نخست ماه محرم در قالب پویش نذر خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این شمار یک هزار و ۴۰ نفر خون گیری انجام شد.

باستین گفت: بطور معمول ۹۵ درصد مراجعه و اهدا کنندگان خون در استان بوشهر آقایان هستند .

وی افزود: پویش نذر خون در استان بوشهر با هدف تامین خون بیماران نیازمند همزمان با ماه محرم آغاز و تا پایان ماه صفر تداوم دارد.

باستین تصریح کرد: پویش نذر خون در پایگاه های انتقال خون بوشهر، برازجان ، کنگان و گناوه اجرا شد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: در سه ماه نخست امسال ۱۱ هزار و ۴۵۶ نفر به پایگاه های انتقال خون این استان مراجعه کردند که از این شمار ۹ هزارو ۲۴۸ نفر خون‌گیری شد.

وی یادآور شد: باتوجه به محدود بودن گروه‌های خونی منفی و نادر همیشه نیاز به مراجعه و اهدای این گروه‌های خونی وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به ایفای نقش این استان در تامین نیاز شبکه ملی خون‌رسان گفت: با توجه به اینکه بوشهر عضو ثابت شبکه ملی خون‌رسان است به استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان و فارس در صورت اعلام نیاز ارسال می شود.

باستین با بیان اینکه بانوان تنها پنج درصد از اهدا کنندگان خون این استان را تشکیل می‌دهد، افزود: به دلیل اینکه برخی‌ها تصور می‌کنند اهدای خون از سوی زنان موجب کم خونی می‌شود کمتر اقدام به اهدای خون می‌کنند این در حالی است که پزشکان قبل از اهدا پس از اطمینان از سلامت مراجعه کننده اجازه اهدا خون به آنها می دهند.

به گفته باستین هرچند در زمان حاضر وضعیت ذخایر خونی استان بوشهر رضایت بخش است اما با توجه به تاریخ مصرف خون و وجود شمار بالای بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و جراحی‌های گوناگون از جمله قلبی و زنان و زایمان در استان و همچنین با توجه به گرم شدن هوا (اهدای خون با گرمای هوا کاهش می‌یابد) نیاز به این ماده حیاتی همیشگی است.

برچسب ها: نذر خون ، اهدای خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.