سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم مشاهده تب دنگی در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون گزارشی از بیماری تب دنگی در استان نداشته‌ایم، گفت: به منظور پیشگیری از این بیماری باید نسبت به پاکسازی رودخانه‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به شیوع تب‌دنگی در برخی از شهر‌های کشور اظهار کرد: این بیماری به واسطه گزش نوعی پشه به نام آئدس در انسان ایجاد می‌شود که خوشبختانه در استان کرمانشاه تاکنون موردی از این بیماری مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، جلسه‌ای با محوریت حوزه محیط زیست برگزار شد و مصوباتی در راستای پیشگیری و جلوگیری از نفوذ این پشه در استان به تصویب رسید افزود: از مهمترین مصوبات این جلسه جمع‌آوری به موقع پسماند از سطح استان و شست‌وشوی مداوم مخازن زباله و جلوگیری از ایجاد شیرابه در این مخازن توسط شهرداری‌ها است.

یگانه، مصوبه دیگر این جلسه بر اساس مسئولیت شهرداری‌ها را پاکسازی جوی‌ها وکانال‌هایی که آب‌های راکد در آنها وجود دارد اعلام کرد و گفت: همچنین شرکت آب و فاضلاب استان نیز موظف شد در صورت وجود آب‌های ساکن در رودخانه‌های آبشوران، چم‌بشیر و قره‌سو در شهر کرمانشاه نسبت به پاکسازی آنها اقدامات لازم را انجام دهد.

وی از آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان استان در راستای احتمال ورود این نوع پشه به خبر داد و گفت: هر چند سرایت این بیماری از انسان به انسان قابل انتقال نیست و تنها از طریق نیش و گزیدن پشه آئدس انتقال می‌یابد، اما تمهیدات لازم برای پیشگیری و وقوع این بیماری در حوزه بهداشت و درمان، استان انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از مردم درخواست کرد با رعایت بهداشت فردی در منازل از تجمیع آب‌های راکد در زیرگلدانی‌ها و ظرف‌های آب حیوانات خانگی پرهیز و با نصب توری در ورودی‌ها درب و پنجره‌ها از نفوذ پشه به منازل جلوگیری کنند، همچنین به محیط‌های که محل تجمیع آب‌های راکد است مراجعه نکنند و در صورت مشاهده علائم بیماری ناشی از گزیدن پشه مانند؛ تب شدید، سردرد و درد پشت چشم‌ها نیز سریعا به پزشک مراجعه کنند.

برچسب ها: تب دنگی ، پشه آئدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.