سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بالا گرفتن دوباره اعتراضات در کنیا با ده‌ها کشته و زخمی

در درگیری دوباره میان نیرو‌های امنیتی و معترضان در کنیا یک نفر کشته و شماری دیگر مجروح شدند.

اعتراضات به افزایش مالیات در کنیا گرچه طی روز‌های گذشته کاهش یافته بود، اما بار دیگر تظاهرات مردمی به خشونت کشیده شده و تلفات انسانی بر جای گذاشت. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، با مداخله نیرو‌های امنیتی در تظاهرات معترضان در کنیا که خواستار کناره گیری رئیس جمهور کشور از سمت خود شده بودند، یک معترض جان خود را از دست داده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. 

اکنون گرچه رئیس جمهور کنیا اقدام به عقب نشینی از طرح جنجالی افزایش مالیات‌ها کرده و بسیاری از اعضای کابینه خود را به دلیل این طرح اخراج کرده است، اما جوانان این کشور طی یک ماه اخیر همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند. 

در شهر کتینگلا در جنوب حومه نایروبی، پایتخت کنیا پلیس برای متفرق کردن هزاران معترض که اقدام به پرتاب سنگ به سوی نیرو‌های امنیتی می‌کردند، به طور مستقیم به سوی معترضان آتش گشود. همچنین نیرو‌های امنیتی از گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاش به منظور متفرق کردن معترضان استفاده کردند. 

وزارت کشور کنیا بدون اشاره به اعتراضات امروز، از خویشتنداری حداکثری نیرو‌های امنیتی در مقابل معترضان خبر داده و خواستار استقرار دوباره آرامش در کشور و احترام معترضان به قوانین شد.

از زمان آغاز اعتراضات در کنیا دستکم ۵۰ غیرنظامی جان خود را از دست داده اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.