سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت بر هیئات مذهبی قم

کارشناس مرکز بهداشت قم از نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت بر هیئت‌های مذهبی قم در طول ماه محرم خبر داد.

نرگس جعفری، مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت قم در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۲۵ تیم ۲ نفره و یا مشترک با ادارات مرتبط در استان قم بر عملکرد هیات‌های مذهبی، ایستگاه‌های صلواتی، موکب‌ها و مکان‌های تجمعی برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، محل‌های تهیه و پخت‌وپز موادغذایی، مراکز تهیه وتوزیع موادغذایی، موادغذایی و آشامیدنی قابل عرضه، سامانه‌های آب‌رسانی و آب قابل عرضه نظارت بهداشتی دارند.

وی اضافه کرد: خدمت در این ایام در حوزه‌های هماهنگی بین بخشی با ارگان‌های مرتبط، مانند شهرداری، اتاق اصناف، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره امور مساجد، نظارت بر بهداشت غذا، نظارت بر بهداشت آب و نیرو‌های داوطلب خدمت‌رسانی به عزاداران و دفع پسماند فاضلاب موکب به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی بعد از ثبت نام آنها در سامانه شهرداری و بر اساس بازید مشترک شهرداری، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت مجوز و تاییدیه بهداشتی داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تشدید نظارت‌های بهداشتی، توصیه می‌شود متولیان مراسم‌های عزاداری که در این ماه نذورات و اطعام دهی دارند نیز اصولی را به‌منظور سلامت عزاداران رعایت کنند تا مشکلی برای این عزیزان ایجاد نشود.

وی به متولیان هیات‌ها و ایستگاه‌های صلواتی توصیه کرد: پخت‌وپز در مکان‌هایی با شرایط بهداشتی مناسب صورت گیرد، از ظروف یک‌بارمصرف مناسب و نمک بسته‌بندی یددار تصفیه شده استفاده و پسماند‌ها نیز به‌صورت بهداشتی جمع‌آوری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.