سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروژه مهر؛ طرحی ملی برای آماده سازی مدارس

پروژه مهر طرحی ملی وراهبردی است که هر ساله در تابستان به منظور آماده سازی مدارس و تمهید بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی اجرایی می‌شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار کرد: پروژه مهر از سوی وزارت آموزش و پرورش و ادارات کلید خورده و در مدارس اجرایی می‌شود و موفقیت آن در مسیر مطلوب برگزار کردن سال تحصیلی جدید نیازمند ساماندهی به موقع امور آموزشی است.

طالب محمدی افزود: در همین راستا کارگروه پروژه مهر در آموزش وپرورش استثنایی کردستان به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌ها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس ۹ کارگروه: برنامه ریزی، ساماندهی و بهسازی منابع، نیرو وتجهیزات، کیفیت بخشی آموزشی وتربیتی، اطلاع رسانی، احراز صلاحیت، نظارت و ارزیابی، مردمی سازی و انتخاب وانتصاب مدیران مدارس کار خود را آغاز کرده است.

وی، پروژه مهر را اقدامی در جهت شاداب سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دانست و افزود: این پروژه با هدف سامان دهی و آماده سازی امکانات و وسایل آموزشی، توسعه شایستگی‌های معلمان، ساماندهی مطلوب وتوانمندسازی نیروی انسانی، برنامه ریزی جهت ثبت، سفارش وتوزیع کتب درسی و... در حال اجرا است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در خدمت رسانی به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه بیان کرد: کمبود نیروی آموزشی متخصص، تجهیزات آموزشگاهی و کارگاهی، عدم مناسب سازی فضا‌های آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانش آموزان فارغ التحصیل چالش‌های مهم پیش روی آموزش و پرورش با نیاز‌های ویژه استان است.

محمدی پروژه مهر را یک اقدام زیر بنایی مدیریت شده و نظام‌مند در شناخت مشکلات موجود در فضا‌های آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست و ادامه داد: پروژه مهر فرصتی فراهم می‌کند که فضا و فعالیت‌های مدرسه، متناسب با امکانات وخلاقیت عوامل اجرایی سند تحول بنیادین، آماده ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان وهمکاران شود.

 پروژه مهر امسال با شعار همه با هم یک‌صدا مدرسه قوی، ایران قوی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.