سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن از طریق مردمی‌سازی در دولت چهاردهم

عضو انجمن انبوه سازان مسکن تهران گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی سازی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن زمینه ساز تکمیل بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی خواهد شد.

کمتر از یک ماه دیگر فعالیت دولت چهاردهم شروع می شود و کابینه دولت مشخص خواهد شد در حالی که در فصل نقل و انتقالات و فصل رونق بازار مسکن هستیم و بسیاری از متقاضیان و مستاجران مسکن چشم انتظار  اصلاح این بازار هستند.

این در حالیست که هنوز بسیاری از واحدهای نهضت ملی مسکن نیمه تمام باقی مانده و متقاضیانی که در این پروژه ها ثبت نام کرده بودند چشم انتظار تحویل واحدهای خود هستند.

طبق وعده ای که دولت سیزدهم داده بودند حدود ۴میلیون واحد مسکونی قرار بود ساخته شود که از این تعداد حدود ۶۰۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شده و حدود ۲میلیون و۶۰۰ هزار واحد هم در مرحله ساخت قرار دارد‌ بنابراین باید هرچه سریعتر این پروژه ها توسط دولت چهاردهم ساخته و به متقاضیان تحویل داده شود.

در همین رابطه محتشم دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  جوان با بیان اینکه  روند ساخت و تحویل پروژه های نهضت ملی مسکن باید توسط دولت چهاردهم ادامه یابد تا دچار عقب ماندگی که پیش از این در دولت های گذشته مواجه بودیم  نشویم گفت: دولت چهاردهم برای تکمیل و تحویل پروژه های نهضت ملی مسکن  می‌تواند از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده کند چراکه در شعار امسال هم به این موضوع تاکید شده است .

محتشم اظهار کرد: بنابراین دولت جدید می تواند از ظرفیتی که در اختیار بخش خصوصی است استفاده کند و از سوی دیگر بخش خصوصی می تواند با توانایی که دارد، تولید مسکن را رونق  دهد و عرضه و تقاضا را به تعادل بکشاند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران  توضیح داد: توصیه انبوه سازان به دولت چهاردهم این است که دولت از بخش خصوصی استفاده بیشتری کند چرا که بخش خصوصی قوی می تواند به عنوان بازوی کمکی دولت، بخش مسکن را متحول کند.

محتشم با تاکید بر اینکه امید است شرکت های دانه درشت که منابع مالی خوبی هم در اختیار دارند با دولت همکاری خوبی داشته باشند یادآوری کرد: ما معتقد هستیم که اگر بخش خصوصی با دولت همکاری نکند شرایط کار برای دولت سخت خواهد شد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه انتظار حوزه مسکن از دولت این است که به قانون ساماندهی مسکن و قانون جهش تولید احترام بگذارد و آن را با جدیت بیشتری اجرا کند بیان  کرد: سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی طبق قانون جهش تولید مسکن ساخته شود که در این بخش دولت می تواند از ظرفیت های مردمی سازی استفاده کند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.