سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

لزوم الگو شدن قم در فضاسازی شهری

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در مناسبت‌هایی مانند محرم و صفر شهر قم باید الگوی دیگر شهر‌ها در فضاسازی شهری باشد.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش امروز دوشنبه بیست و پنجم تیر با حضور در ستاد مرکزی خدمات‌رسانی شهرداری قم در تاسوعا و عاشورای حسینی که در میدان آستانه قم برقرار است، ضمن بازدید از روند خدمات‌رسانی بخش‌های مختلف مدیریت شهری از اقدامات ویژه شهرداری قم در برای تسهیلات رفاهی زائران و عزاداران حسینی نظیر ایجاد سایه‌بان و مه‌پاش در مسیر‌های تردد دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری تقدیر کرد.

وی داشتن برنامه و ایده را از شاخص‌های بهره‌وری در اقدامات و عملکرد دانست و افزود: ابتکاراتی که شاهد هستیم باعث افزایش رضایتمندی شهروندان شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی توجه به رفاه زائران و عزاداران را در روز‌های گرم سال بسیار مهم دانست و گفت: آسیب‌شناسی‌های قبلی باعث ارتقا سطح خدمات شهرداری قم شده است.

حجت‌الاسلام روانبخش محرم و صفر را پدیده‌ای ویژه دانست که زمینه حضور مردم را به صورت خودجوش فراهم آورده است و تصریح کرد: در این فضا و در ایام شاهد حضور خودجوش جوانان و نوجوانان در هیئت‌ها و مساجد هستیم.

وی ادامه داد: این حضور پرشور مردم و جوانان یک فرصت بسیار مهم است که باید از این فرصت الهی نهایت بهره‌مندی را ببریم و زمینه انتقال مفاهیم عاشورایی به نسل‌های جوان را فراهم کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی شهر قم را شهری خاص و ویژه دانست و گفت: شهر باید به گونه‌ای باشد که هر شخص وارد شهر می‌شود و از آن خارج می‌شود، تفاوت را احساس کرده و بداند که وارد یک حسینیه شده است.

حجت‌الاسلام روانبخش با تاکید بر لزوم ساماندهی مواکب برای فعالیت و استقرار در ورودی‌های شهر قم با هدف ایجاد فضای حسینی شهر قم اظهار داشت: تلاش‌های شهرداری در بهداشت و نظافت شهر جای تقدیر دارد و بر جلوه‌های زیبای عزاداری و حضور پرشور مردم می‌افزاید.

وی مسئله فضاسازی محیطی در مناسبت‌هایی مانند محرم و صفر را مهم توصیف کرد و گفت: شهر قم در فضاسازی شهری ایام محرم و صفر باید الگوی دیگر شهر‌ها باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.