سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنجش اثربخشی فعالیت‌های امر به معروف و نهی از منکر مبنای کار باشد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سنجش اثربخشی فعالیت‌های امر به معروف و نهی از منکر استان مبنای کار ما برای امسال و سال‌های بعد خواهد بود.

آیت‌الله مصطفی محامی  در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان که به صورت ویدئو کنفرانس در محل سالن جلسات پنج آذر سپاه سلمان برگزار شد ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) از تلاش‌های اعضای ستاد و شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر در استان و نیز دستگاه‌های همکار در این حوزه قدردانی کرد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب ابزاری بوده و سایر واجبات نیز به وسیله آن اقامه می‌شود و از همین جهت دارای اهمیت مضاعف است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: در جلسات گذشته به جهات مختلف امر به معروف و نهی از منکر پرداخته ایم از جمله اصل اهمیت این فریضه و تاثیر آن در جامعه، شرایط برپایی آن، راه‌های امر به معروف و نهی از منکر، اولویت‌بندی معروف و منکرها، مشخص کردن دایره معروف و منکرها، شیوه امر به معروف و نهی از منکر، نیازمندی نیرو‌ها به آموزش و مقداری نیز به آسیب شناسی امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده و نکاتی در این جهت عنوان کردیم و بر لزوم پرهیز از سیاسی کاری، ملاحظه کاری و دور شدن از اولویت‌ها تاکید کردیم.

وی ادامه داد: در جلسه گردهمایی ائمه جمعه با شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عرض کردم که اجرای قانون باید از ادارات شروع شود چرا که بر اساس عُرف قوانین باید رعایت شود و کارمندان باید طبق دستورالعمل‌ها عمل کنند که در این صورت درصد زیادی از افراد زیرپوشش قرار خواهند گرفت و در گام‌های بعد می‌توانید به سایر حوزه‌ها ورود داشته باشید.

آیت الله محامی تاکید کرد: در جلسات گذشته شورای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان مطرح شد که خروجی کار چیست و بر نتیجه فعالیت‌ها تاکید و خواهان ارائه گزارش در این جهت شدیم که متاسفانه گزارش‌های ارائه شده گویای خروجی و میزان تاثیرگذاری فعالیت‌ها نیست، کار‌های انجام شده حاصل زحمات یک جمع بوده و جای قدردانی دارد و نباید نیمه پر لیوان را نبینیم، اما باید به نیمه خالی لیوان هم توجه کنیم تا نتایج حاصل شده از اقدامات هم مشخص شود.

وی با بیان اینکه در گزارشات ارائه شده تنها فعالیت‌های صورت گرفته ارائه شده، اما آمار کمی و میزان تاثیرگذاری آن مشخص نشده و برای همین نمی‌توانیم با سال‌های گذشته مقایسه کنیم، گفت: برای اینکه بتوانیم به درستی خودمان را ارزیابی کنیم باید میزان اثربخشی کار‌های خود را روی کاغد بیاوریم تا در سال‌های آینده بتوانیم ارزیابی و وضعیت خود را داشته و عملکرد خود را نسبت به گذشته مورد سنجش قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه گزارش اثربخشی فعالیت‌های امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان مبنای کار ما برای امسال و سال‌های بعد خواهد بود، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی بوده و تنها مختص یک سازمان نیست هر چند که حکومت اسلامی باید مجموعه‌ای برای پرداختن به این جهت داشته باشد، اما وظیفه هر یک از مسلمان‌هاست و ما باید این کار را انجام دهیم و خود را محاسبه کنیم قبل از این که ما را به پای میز محاکمه عدل الهی بکشانند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.