سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوش مصنوعی جمینای ظاهراً بدون اجازه فایل‌های کاربران را اسکن می‌کند

ظاهراً جمینای بدون اینکه کاربران درخواست کنند، به اطلاعات فایل‌های PDF در Google Docs دسترسی دارد.

در گزارش جدیدی گفته‌شده که هوش مصنوعی گوگل جمینای ممکن است بدون اجازه کاربران، فایل‌های آنها را اسکن کند و همین امر باعث ایجاد نگرانی درمورد حریم خصوصی کاربران شده است.

همانطور که Tom's Hardware در گزارش خود توضیح می‌دهد، «کوین بنکستون»، مشاور و مدرس هوش مصنوعی با ارسال پستی در ایکس به این موضوع اشاره کرده است. او ادعا می‌کند که پس از باز کردن فایل PDF یک اظهارنامه مالیاتی در Google Docs، جمینای ناگهان ظاهر‌شده و خلاصه‌ای از مالیات او را ارائه کرده است.

دسترسی هوش مصنوعی جمینای به فایل‌های PDF

او در ادامه توضیح می‌دهد که ظاهراً این مشکل فقط برای فایل‌های PDF وجود دارد. درباره دلیل این مشکل بنکستون حدس می‌زند که به زمانی مربوط می‌شود که یک فایل PDF را باز کرده و روی دکمه Gemini کلیک‌کرده تا ببیند چه کار‌های می‌توان انجام داد. به گفته او، با این کار به جمینای گفته‌شده که می‌تواند به‌محض باز‌شدن یک فایل PDF ظاهر شود و توضیحاتی ارائه کند.

همچنین کوین از هوش مصنوعی گوگل جمینای سوال کرده که چطور می‌توان این ویژگی را غیرفعال کرد، اما پاسخ ارائه‌شده چندان کمکی نکرده است. سپس کوین مکان واقعی تنظیم مربوط به غیرفعال‌کردن جمینای در Google Docs را پیدا کرده، اما این گزینه نیز از قبل غیرفعال بوده است.

پست کوین با بازخورد‌های متفاوتی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است. بسیاری از کاربران از این موضوع ابزار تاسف کردند که گوگل احتمالاً از سرویس‌های بهره‌وری خود به‌عنوان مرکزی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند و ممکن است به‌طور مخفیانه به برخی داده‌های کاربران دسترسی داشته باشد.

در نهایت باید اشاره کرد که مانند سایر گزارش‌هایی که براساس ادعای کاربران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، ادعا‌های کوین را نیز نمی‌توان به‌ طور قطعی تایید کرد. شاید گوگل طی روز‌های آینده در این رابطه بیانیه‌ای منتشر کند.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: هوش مصنوعی ، اسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.