سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه و کنگاور صاحب بیشترین موقوفات عزاداری های محرم و صفر

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : بخش عمده موقوفاتی که برای عزاداری‌های محرم و صفر در استان وقف شده در شهر کرمانشاه و شهرستان کنگاور قرار دارند.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به غفلت واقفین کرمانشاه از وقف کردن برای برگزاری مجالس عزای حسینی، گفت : از مجموع قریب ۲۲۵۰ موقوفه استان کرمانشاه تنها ۳۱ موقوفه با نیاتی همچون عزاداری برای سیدالشهدا (ع)، نذری دادن، برپایی مراسم تعزیه و... در استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه جایگاه استان کرمانشاه از حیث برخورداری از موقوفاتی برای عزاداری‌های محرم و صفر خوب نیست، گفت: در حوزه موقوفات مرتبط با عزاداری‌های حسینی جزو استان‌های بیستم به بعد کشور هستیم.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: بخش عمده موقوفاتی که برای عزاداری‌های محرم و صفر در استان وقف شده در شهر کرمانشاه و شهرستان کنگاور قرار دارند.

میرزایی با بیان اینکه نیاز جدی داریم مداحان عزاداران حسینی را به وقف کردن برای برگزاری مجالس عزاداری برای سیدالشهدا (ع) ترغیب کنند، گفت: از وعاظ و مداحان استان خواسته شده برای ترغیب عزاداران حسینی به انجام وقف‌های جدید برای برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع) تلاش کنند.

وی اضافه کرد: موقوفات می‌توانند بهترین پشتوانه اقتصادی برای برگزاری جلسات عزاداری سیدالشهدا (ع) باشند.

وی در ادامه با تأکید بر نقش برجسته عزاداری‌های امام حسین (ع) در احیای دین اسلام، گفت: اهمیت برگزاری مجالس عزای حسینی تا جایی است که اگر این نوع مجالس نبودند، شاید تاکنون چیزی از اسلام باقی نمانده بود.

وی تصریح کرد: اگر قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا به وقوع نمی‌پیوست، اسلام اموی حاکم می‌شد و امروز چیزی از اسلام واقعی باقی نمانده بود، لذا در شرایط کنونی شیعیان وظیفه دارند با نقل و پرداختن به حادثه کربلا و زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) و نیز آشنا کردن جامعه با فرهنگ عاشورایی، اسلام را زنده نگه دارند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.