مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: برنامه‌های دهه اول محرم در ۴۱ بقعه متبرکه استان کرمانشاه و با حضور ۳۵ مبلغ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «محمد صالحی» روز سه‌شنبه با بیان اینکه در ایام محرم تعدادی از مبلغان را از شهر قم به استان دعوت کردیم گفت: مبلغان دعوت شده به همراه ۲۳ مبلغ بومی استان در خیمه بصیرت بقاع متبرکه مستقر هستند تا در خصوص مسایل اعتقادی و شرعی به مردم خدمات ارائه دهند.

وی اضافه کرد: برنامه های ماه محرم امسال قبل از آغاز این دهه شروع شده و در عین حال ویژه برنامه هایی هم مانند شیرخوارگان و رهروان زینبی داریم و مهمترین برنامه ما در این ماه که به صورت با شکوه برگزار می شود، نماز ظهر عاشورا است که در بقاع متبرکه برگزار می شود.

آغاز به کار سوگواره نواهای آئینی در کرمانشاه

نخستین سوگواره نواهای آئینی کرمانشاه دروازه کربلا، به مناسبت ماه محرم به همت سازمان فرهنگی شهرداری فعالیت خود را آغاز کرد.

این سوگواره کاری از سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه است که در آن مداحان و شاعران، با موضوع کرمانشاه دروازه کربلا و همچنین نواهای قدیمی و سنتی، آثار خود را ارسال خواهند کرد و اختتامیه آن در ایام اربعین حسینی خواهد بود.

در حاشیه افتتاح این سوگواره، پوستر آن رونمایی و دومین و بزرگترین پرچم محرم کشور به متراژ ۳۸۰ مترمربع در پارک شیرین شهر کرمانشاه برافراشته شد.

شهرداری منطقه چهار و حوزه ۶ امام جعفر صادق (ع)، سازمان فرهنگی را در اجرای این برنامه همراهی کردند.

شهردار کرمانشاه نیز بر نقش مهم هیئات مذهبی در زنده نگهداشتن محرم و فرهنگ عاشورایی تاکید کرد و گفت: انقلاب ما نشأت گرفته از قیام امام حسین (ع) است که ۱۴ قرن است در دنیا می‌درخشد و امروز اگر محرم و صفر همچنان وجود دارد به طور حتم هیئات‌های مذهبی نقش مهم و تأثیرگذاری داشته اند.

«نادر نوروزی» در گردهمایی هیئات های مذهبی تالار شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: عزاداری این ایام هم از پدران و اجداد ما نسل به نسل تاکنون منتقل شده است و هر چه زمان که می‌گذرد ابعاد تازه تری از این قیام را درک کنیم.

وی اضافه کرد: ما در کرمانشاه خادم زوار امام حسین (ع) هستیم زیرا در مسیر راه کربلا قرار داریم و باید میزبان مناسبی برای این زوار به ویژه در اربعین باشیم.

وی در پایان گفت: شهرداری کرمانشاه با تمام توان در خدمت هیئات های مذهبی است و خود شهرداری هم سه سال است که یک هیئات مذهبی تشکیل داده که امسال نیز فعال خواهد بود.

آیت الله «مصطفی علما» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم اظهار کرد: سیدالشهداء الگوی همه مردم جهان به ویژه مسلمانان است، این امام بزرگوار همه را به معنویت دعوت می کرد و امروز نیز مقام معظم رهبری جوانان را بر رعایت این مهم یعنی معنویت دعوت می کند و این دعوت هم نشأت گرفته از معنویت سیدالشهداء است.

وی افزود: نسل جوان ما که مورد توجه مقام عظمای ولایت هم قرار دارند سرمایه هایی هستند که باید در همین هیئات های مذهبی جذب و حفظ گردند و آنها را با معنویت سیدالشهداء آشنا و آگاه کرد.

برچسب ها: ماه محرم ، محرم ۱۴۰۳
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.