سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میراحمدی خبر داد؛

صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان

رییس ستاد اربعین کشور گفت: برای زائران ایرانی، گذرنامه زیارتی اربعین را با طرف عراقی به توافق رسیده‌ایم و به سرعت با هزینه ۶۵ هزار تومان صادر می‌شود.

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین روز گذشته در پنجمین جلسه ستاد اربعین استان خراسان رضوی اظهار کرد: تمام تسهیلات ممکن برای اتباع غیرایرانی در نظر گرفته شده است و هرگونه خدمات؛ استراحتگاه، موکب‌های پذیرایی و خدمات بهداشتی و درمانی در طول سفر این عزیزان در ایران به نحو شایسته‌ای ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه پیرامون زائران غیرایرانی مقیم و غیرمقیم گفتگو شد، ادامه داد: زائران غیر مقیم که از افغانستان، پاکستان و سایر نقاط به کشور وارد می‌شوند از مرز چزابه به سمت کشور عراق خواهند رفت.

رئیس ستاد اربعین کشور بیان کرد: مساله مهم این زائران موضوع حمل و نقل است که در این جلسه تاکید شد تا زائران پاکستانی باید با اتوبوس‌های خود به ایران وارد شوند.

میراحمدی در خصوص زائران مقیم نیز عنوان کرد: این افراد می‌توانند برای تهیه گذرنامه قانونی خود برای ورود به کشور عراق از سند خادم که توسط فراجا اعلام شده است، اقدام و از طریق دفاتر کفالت این اسناد را دریافت کنند.

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای زائران ایرانی تصریح کرد: برای زائران ایرانی، گذرنامه زیارتی اربعین را با طرف عراقی به توافق رسیده‌ایم و به سرعت با هزینه ۶۵۰ هزار ریال صادر می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: برای زائران کشور که از اول صفر حرکت می‌کنند و معمولا تا ۱۲ صفر این تردد ادامه دارد، تصمیمات خوبی اتخاذ شد تا موکب‌های ایرانی خدمات لازم را به زائران ارائه دهند.

میراحمدی تصریح کرد: مساله تأمین آب، یخ و سایه‌بان‌هان در مرز‌ها به نحو مطلوبی در حال تامین است و بازدید مشترکی از سوی وزرای دو کشور با هدف تامین امکانات لازم انجام شد.

برچسب ها: ماه محرم ، تردد زوار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۵ تير ۱۴۰۳
همه عذای مجانی میدن کسب کارشون تعطیل میکنن اینها فکر اون ۶۵ تومن هستن
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۵ تير ۱۴۰۳
قیمت دینار بیش از ده برابر پارسال شده.