سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلف نکنید تا با جریمه‌های سنگین مواجه نشوید

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به افزایش جریمه‌های رانندگی گفت: پلیس این موضوع را نقطه عطفی برای کاهش تخلفات رانندگی و کاهش تصادفات می‌داند.

 سرهنگ جهانشاه بهرامی در خصوص افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی، گفت: با توجه به مصوبه هیئت دولت، شاهد افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی هستیم و پلیس آن را به مرحله اجرا در خواهد آورد.

وی افزود: با توجه به عدم بازدارندگی نرخ جرایم فعلی که از سال ۱۳۷۹ همزمان با تصویب قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تا کنون در حال اجرا بود، این مبالغ دیگر ارزش و بازدارندگی خود را از دست داده بود.

سرهنگ بهرام آبادی بیان داشت: برابر مصوبات و پیگیری‌هایی که از طریق مسئولین پلیس راهور فراجا انجام شد این مهم مطرح شد که این نرخ‌های جریمه بازدارنده نیست و باید نسبت به تجدید نظر در خصوص مبالغ جریمه‌ها صورت پذیرد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ افزود: نرخ جدید اعمال شد و رانندگانی که مبادرت به انجام تخلفات خاص و ویژه و مخاطره‌آمیز می‌شوند، قطعاً باید جریمه بیشتری را پرداخت کنند تا مرتکب تخلف نشوند.

وی گفت: پلیس این موضوع را نقطه عطفی در خصوص کاهش تخلفات رانندگی و همچنین کاهش تصادفات می‌داند.

سرهنگ بهرام آبادی افزود: رانندگان می‌بایست بیش از پیش قوانین و مقررات رانندگی را رعایت نمایند تا با افزایش جریمه‌ها مواجه نشوند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال راننده‌ای که تخلف پوشش پلاک انجام می‌دهند به میزان ۴۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد. این جریمه قبلاً یعنی تا روز گذشته ۶۰ هزار تومان بود.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در واقع وضعیت پلاک باید به گونه‌ای باشد که شهروندان بتوانند به راحتی آن را یادداشت و پلیس آن را رؤیت کرده و از طریق دوربین‌های نظارتی سطح شهر نیز قابل دیدن باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.