سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم شهرستان کرمان از بودجه استان کمتر از ۱۰ درصد است

نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: شهرستان کرمان با ۳۵ درصد جمعیت استان کمتر از ۱۰ درصد بودجه استان را در اختیار دارد.

شهباز حسن پور  امروز در نشست مدیران بانک‌ها و موسسات اعتباری استان کرمان ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گفت: گره گشایی از امورات مردم کاری شایسته و پسندیده است که اجر دنیوی و اخروی در پی دارد.

وی در ابتدای جلسه از مسئولان بانک‌های سطح استان درخواست کرد باتوجه به اینکه این جلسه بارویکردی جدید برای پیشرفت و آبادانی کرمان است، تقاضا داریم که شما مدیران با اتحاد بیشتر و دغدغه مندی بیشتر در زمینه کاری خود، گره گشای شهروندان باشید و به گونه‌ای عمل کنید که در پایان سال احساس رضایتمندی در پی داشته باشد.

حسن پور با بیان اینکه کرمان و راور می‌تواند به بهشتی برای سرمایه‌گذاران تبدیل شود، افزود: مدیران با عملی کردن تدابیر سازنده باید در پیشبرد بهتر و روان‌تر درخواست‌های مردم، از ظرفیت مشارکت شهروندان استفاده کنند تا در رفعه موانع مثمر ثمر واقع شود.

نماینده شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز ضعف اساسی در کشور مان، تعدد و انباشت قوانین است که در زمینه نظارت صحیح بر اجرای قانون ضعف محسوسی وجود است.

وی با بیان اینکه شهرستان کرمان ۳۵ درصد جمعیت استان را دارد که کمتر از ۱۰ درصد بودجه استان را دریافت می‌کنند، افزود: این شهرستان زیبنده زائرین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیست و باید برای توسعه و عمران کرمان با یکدیگر متحد شویم.

حسن پور همچنین از برگزاری همایش معدنی به میزبانی کرمان در روز‌های آتی خبر دادو گفت: این همایش یک فرصت طلایی برای دیار کریمان است که می‌تواند سرمایه گذاران و کارآفرین‌های خلاق و توانمدی را جذب ظرفیت‌های خوب استان کرمان نماید.

وی همچنین از دایر شدن دبیر خانه معدنی دائمی در کرمان سخن گفت.

امیر حسن زاده معاون اقتصادی استانداری کرمان در این نشست با تاکید بر اینکه برای مرتفع کردن مشکلات در کرمان تنها یک راه حل وجود دارد و آن هم پیگیری ممتد است، اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان با توجه به ۵ ظرفیت خوب آن، اعم از بخش کشاورزی، گردشگری و... وجود دارد که متاسفانه با مقوله تامین مالی مواجه هستیم کما اینکه سرمایه گذار در بخش‌های مختلف استانی داریم.

معاون اقتصادی استانداری کرمان تاکید کرد: با ارج نهادن به نعمت سلامتی، شکرانه اش را با خدمت به مردم در نظام جمهوری اسلامی بجا آوریم.

صادق سلطانی نژاد مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان نیز همچنین با اشاره به اینکه بخش اعظم تامین مالی واحد‌های تولیدی در کشور ما وابسته به بانک‌ها است و ۹۰ درصد تامین مالی از طریق سیستم بانکی صورت می‌گیرد، گفت: با در نظر گرفتن مشارکت نهاد‌ها و بازار سرمایه  در خواهیم یافت که باز هم در تامین مالی به بانک‌ها متکی می‌باشیم.

به گفته وی، پرداخت تسهیلات استانی در حوزه صنعت و معدن مشکل دارد و این امر در استان، از سطح کشوری هم پایین‌تر است.

برچسب ها: بودجه ، معدنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.