سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلیه غیر اصولی زباله در سایت دفن پسماند صفیره اهواز موجب آتش سوزی شد

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: سایت دفن پسماند صفیره اهواز دچار آتش سوزی شده و تلاش برای مهار آن ادامه دارد.

فرهاد قلی‌نژاد معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آغاز آتش‌سوزی در سایت پسماند دفن زباله شهر اهواز معروف به «سایت صفیره» از روز سه‌شنبه هفته گذشته گفت: پس از وقوع این حادثه اقدامات فوری جهت مهار آتش سوزی و رفع آلودگی هوا توسط شهرداری اهواز آغاز و تاکنون ۸۰ درصد آتش‌سوزی در این سایت مهار شده و عملیات مهار آتش برای ۲۰ درصد باقی مانده در حال انجام است.

او علت آتش‌سوزی را افزایش دما، تخلیه غیراصولی زباله‌ها و خودسوزی زباله‌ها بر اثر گاز متصاعد شده عنوان کرد و افزود: دود ناشی از این آتش سوزی که روستای صفیره را تحت تاثیر قرار داده بود تقریبا قطع شده و اقدامات فوری خاک پوشش و آب پاشی در محل آتش سوزی به سرعت در حال انجام است که موجب مهار حجم فراوانی از آتش سوزی پسماند‌ها شد.

آقای قلی نژاد می‌گوید: به شهرداری تاکید شده اقدامات لازم تا رفع کامل آتش سوزی و دود ناشی از آن ادامه یابد و همچنین با راه اندازی سریع سلول دفن اصولی پسماند‌ها از تکرار اینگونه آتش سوزی‌ها و ایجاد آلودگی هوا جلوگیری شود.

براساس این گزارش وفق قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اصولی پسماند‌های شهری بر عهده شهرداری‌ها است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.