سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رصد اصول بهداشتی با ۱۰۴ بازرس در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۰۴ بازرس و ناظر سلامت به طور ویژه اقدامات و موارد بهداشتی را در روزهای تاسوعا و عاشورا حسینی در مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر این استان بررسی، پایش و رصد خواهند کرد.

محمد باباخانی گفت: دستورالعمل ویژه ماه‌های محرم و صفر در خصوص نظارت بر هیات های مذهبی، محل‌های تهیه، طبخ و توزیع نذورات و اماکن مذهبی از اول محرم آغاز شده است و تا پایان صفر ادامه دارد و طبق دستورالعمل اخیر وزارتخانه، تشدید نظارت‌ها در طول این ۲ ماه به‌ ویژه در روزهای خاص و در موضوع نذورات هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: از تمامی موکب‌داران و خادمان هیات های مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی در خواست می شود در خصوص نگهداری مواد غذایی در دمای کمتر از چهار درجه و بیش از ۶۰ درجه توجه ویژه داشته باشند و برای نوشیدنی ها از لیوان های استاندارد یک بار مصرف استفاده کنند.

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تدابیر اتخاذ شده در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت ویژه‌ای در تمامی محل‌های پرتجمع به‌ویژه مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی داریم و در مسیرهای اصلی و فرعی پایگاه‌های بهداشتی دایر است و نیروهای حوزه سلامت محیط در محل مستقر هستند.

باباخانی افزود: همچنین از عزاداران درخواست می شود قبل از مصرف نوشیدنی و خوردنی ها از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنند و اگر هم نذری دارند به صورت نقدی و یا تهیه مواد غذایی خام در اختیار مساجد و موکب‌ها قرار دهند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.