سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ سال حبس برای عاملان آتش سوزی عمدی اراضی جنگلی شهرستان خفر

عاملان آتش سوزی عمدی جنگل‌های شهرستان خفر به ۱۰ سال حبس محکوم می‌شوند.

حجت مرادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر گفت: این متخلف اقدام به آتش زدن عمدی در مراتع کراده، نعمت آباد، زرقلات و باروس، درمه و امیرسالار کرده بود که پس از پیگیری‌های مستمر حقوقی سرانجام با هوشیاری نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و همراهی مردم شناسایی و دستگیر شد.

او تصریح کرد: در راستای تکمیل پرونده قضایی و صدور رای قطعی محکومیت حبس برای عامل آتش سوزی‌های گسترده در اراضی ملی این شهرستان در حال حاضر برای متخلف بازداشت موقت صادر شده است.

مرادی افزود: با استناد به ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع گفت: ایجاد آتش سوزی عمدی در جنگل‌ها جرم و براساس این قانون برای مرتکبین سه تا ۱۰ سال حبس در نظر گرفته شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: دستگاه قضایی ضمن تایید صحت آتش سوزی با استناد به ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی مرتکبین به ۱۰ سال حبس تعزیری و پرداخت خسارت محکوم شد. 

او ضمن هشدار جدی و قاطعانه به سودجویان و مخرّبان اراضی ملی اظهار داشت: در برخورد با عاملان آتش‌سوزی در جنگل‌ها خلأ قانونی چندانی وجود ندارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا آتش سوزی با همکاری دستگاه قضایی و با جدیت با خاطیان برخورد می‌شود.

لازم به ذکر است در این آتش سوزی بخش‌هایی از مراتع و عرصه‌های جنگلی و دیگر گونه‌های گیاهی از بین رفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.