سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ترامپ را به زور به حزب جمهوری‌خواه تحمیل کردند/ مخالفان ترامپ پای کار هستند

صالحی درباره ترور نافرجام ترامپ در کارزار انتخاباتی خود نکاتی را بیان کرد.

حمید صالحی کارشناس مسائل سیاست خارجی و عضو هیات علمی دانشگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره  ترور نافرجام ترامپ در کارزار انتخاباتی خود اظهار کرد: ترامپ نتوانسته است جای پای خود را در میان جمهوری خواهان تثبیت کند و این یک اصل واضح است. مواضع مستقلی که ترامپ در دوره قبل از خود نشان داد و با برخورد‌هایی که در قبال دموکرات‌ها داشته است به نظر میرسد که مخالفان رادیکالی نیز برای خود دست و پا کرده است. این را باید در یک قاعده کلی ارزیابی کرد. ترامپ را به زور به حزب جمهوری خواه تحمیل کردند و جایگاه خوبی در میان جمهوری خواهان ندارد.

وی ادامه داد: ممکن است با برخورد‌ها و عملکرد‌هایی که در دوره گذشته داشته است نظیر تهییج افراد مساله دار و همچنین رای دادگاه آمریکا برخی از مخالفان رادیکال ترامپ برای این اقدام دست  به کار شده باشند. از منظر دیگر هم می‌توان این موضوع را اینگونه ارزیابی کرد که این اقدام از سوی خود ترامپ طرح ریزی شده است تا محبوبیت خود را به دست بیاورد و یک چهره مثبتی از خود به نمایش بگذارد. اما در هر دو صورت به نفع ترامپ خواهد بود، زیرا ترامپ بعد از مناظره بایدن توانست خود را پیروز میدان کند. به این وسیله ترامپ می‌تواند خود را برای جمهوری خواهان اثبات کند تا پای کار ترامپ باشند. با عملکرد ضعیف بایدن این اقدام شانس ترامپ را افزایش می‌دهد.

صالحی افزود: اگر این اتفاق از سوی ترامپ باشد آمریکا ساختاری دارد که در این موضوعات بسیار تخصصی عمل میکند؛ برای مثال شاهد بودیم در زمان کلینتون که رابطه نامشروعش فاش شد به دلیل دروغ گویی پای کلینتون به استیضاح کشیده شد؛ بنابراین اگر این اتفاق صوری هم رخ داده باشد به سرعت شناسایی و با آنها برخورد خواهد شد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان گفت: هر یک از گروه‌های رقیب در صدد فرصت هستند تا نامزد مد نظر خود را تقویت کنند. از سویی بایدن برای ماندن در قدرت سماجت می‌کند و از سویی ترامپ گام‌هایی برای محبوبیت برداشته است و این اتفاقات در این روند طبیعی است. باید منتظر ماند و اتفاقات بعدی را رصد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۴ تير ۱۴۰۳
اگر گوشش کنده شده بدهید بخوردش چون تهاجمی تر میشود هاااااااووووووووووهاااااااااااووووووووو
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۴ تير ۱۴۰۳
شکار روباه
?