سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

خطرناک‌ترین پسماند‌های صنعتی؛ منبعی برای گرد و غبار کشنده

خادم ثامنی گفت:انبارش نادرست پسماند‌های صنعتی مانند لجن‌های آهکی و آزبست‌ها، با کوچک‌ترین وزش باد، می‌تواند گرد و غبار خطرناک و آلاینده‌های مرگبار را به محیط اطراف منتقل کند.

خاد ثامنی مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تاثیر گرد و غبار و پسماند به این شکل است که بعضی از صنایع پسماند‌هایی تولید می‌کنند که می‌توانند منبعی برای تولید گرد و غبار باشند. از جمله این پسماندها، لجن‌های آهکی هستند که در برخی از صنایع مانند پتروشیمی و کارخانجات قند تولید می‌شوند. این پسماندها، در صورت انبارش نادرست و با کوچک‌ترین وزش باد، می‌توانند در منطقه گرد و غبار ایجاد کنند. 

او گفت:مواد دیگری مانند آزبست نیز وجود دارند که بسیار خطرناک هستند و در صورتی که انبارش مسقف و کنترل‌شده نداشته باشند، می‌توانند به شکل آلاینده‌های خطرناک و گرد و غبار در محیط منتشر شوند. همچنین، بسیاری از خروجی‌های صنایع و خودرو‌ها می‌توانند آلاینده‌هایی نظیر فلزات سنگین را به گرد و غبار متصل کنند و این آلاینده‌ها را به نقاط مختلف کشور منتقل کنند. 

خادم ثامنی تصریح کرد: علاوه بر فلزات سنگین، هیدروکربن‌ها نیز می‌توانند به گرد و غبار‌ها متصل شوند و آلودگی ایجاد کنند. همانطور که خدمتتان عرض کردم، بسیاری از صنایع، مواد اولیه خود را به صورت غیر مسقف انبار می‌کنند که این مسئله در هنگام وزش باد می‌تواند منجر به ایجاد گرد و غبار در منطقه شود. 

خبرنگار:عطیه رضایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۵ تير ۱۴۰۳
ما که کاری از دستمون بر نمی یاد. کسی رو که تخلف می کنه باید به مراجع قضایی معرفی کنند