سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جماعت اسلامی لبنان: هدف از جنایت در خان یونس، به شکست کشاندن مذاکرات است

جماعت اسلامی لبنان اعلام کرد که هدف دشمن صهیونیستی از جنایت امروز در منطقه المواصی در خان یونس، به شکست کشاندن مذاکرات و توقف تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه است.

به نقل از رسانه های لبنانی، در بیانیه جماعت اسلامی لبنان آمده است که اگر حمایت و پشتیبانی بین‌المللی از دشمن صهیونیستی و ارسال سلاح برای آن و حمایت از این رژیم در برابر مجازات‌های بین‌المللی و عجز و ناتوانی کشورهای عربی در قبال این تجاوزات نبود، هرگز چنین جنایتی اتفاق نمی‌افتاد و ما از دولت‌ها و کشورهای عربی می‌خواهیم تصمیماتی شجاعانه اتخاذ کنند.

جماعت اسلامی لبنان تاکید کرد که ما به ادامه حمایت از مرد غزه با هر آنچه که در اختیار داریم، ادامه می‌دهیم.

ارتش اشغالگر صهیونیستی با وجود در جریان بودن مذاکرات برای آتش‌بس و مبادله اسرا، امروز دست به دو جنایت وحشیانه در خان یونس و غزه زد که طی آن بیش از ۴۰۰ فلسطینی شهید و مجروح شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه با بمباران شهر خان یونس در جنوب نوار غزه دست کم ۷۱ نفر را شهید و ۲۸۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که هیچ جا در غزه امن نیست و تلاش‌های بیشتری باید انجام شود تا از غیرنظامیان محافظت شود. ما به توقف فوری درگیری‌ها نیاز داریم تا چرخه خشونت برای مردم غزه متوقف شود و کمک‌های بشردوستانه به آنها برسد.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۸ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

خلیل الحیه نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شنبه شب در سخنانی بنیامین نتانیاهو را مسؤول شکست مذاکرات و عدم دستیابی به توافق دانست.

در همین راستا، خبرگزاری رویترز شنبه شب به نقل از دو مقام مصری اعلام کرد که مذاکرات آتش‌بس غزه متوقف شده تا رژیم صهیونیستی جدیت خود را برای پیشبرد مذاکرات و دستیابی به توافق نشان دهد.

 به نقل از این خبرگزاری، روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارنوت نیز به نقل از برخی منابع بیان کرد که هنوز رژیم صهیونیستی در جریان توقف مذاکرات قرار نگرفته است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.