سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشتار در جنوب نوار غزه: 

۷۱ فلسطینی در پی حملات موشکی و بمباران منطقه المواصی به شهادت رسیدند

در پی حملات نظامیان صهیونیست به منطقه المواصی در جنوب نوار غزه، دست‌کم ۷۱ نفر به شهادت رسیده و صد‌ها نفر مجروح شدند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در پی حملات نظامی اشغالگران به منطقه «المواصی» در غرب خان یونس واقع در جنوب نوار غزه، ۷۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۸۹ نفر دیگر زخمی شدند که حال برخی از آنان وخیم است.

به گزارش الجزیره، سخنگوی دفاع مدنی غزه می‌گوید هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی در حالی به المواصی حمله کرده‌اند که این منطقه پیش‌تر به عنوان «منطقه امن» تعیین شده بود. تصاویر به دست آمده نشان می‌دهد مردم تلاش می‌کنند افرادی که زیر آوار هستند را نجات دهند و شماری از مجروحان کودک و امدادگر هستند. 

طارق ابوعزوم، خبرنگار الجزیره این حمله را که با اصابت ۵ بمب و ۵ موشک صورت گرفته «قتل‌عام» توصیف کرد و گفت که قربانیان در حال انتقال به بیمارستان‌های «ناصر» و «کویت» هستند. شمار مجروحان آنقدر زیاد است که گفته می‌شود تیم‌های پزشکی ظرفیت پذیرش افراد جدید را ندارند. 

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله به منطقه‌ای که بیش از ۸۰ هزار آواره در آن ساکن هستند تاییدی آشکار بر این مسئله است که رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مکرر و نظام‌مند غیرنظامیان بی‌دفاع در چادر، پناهگاه و محله‌های مسکونی قصد نابودی مردم فلسطین را دارد. 

منطقه المواصی در خان یونس که در جنوب نوار غزه واقع شده است، بار‌ها هدف ارتش صهیونیست قرار گرفته است. تنها در یکی از این حملات که در اواخر ماه مه میلادی و به خیمه‌های اسکان خانواده‌های آواره صورت گرفت، دست کم ۲۱ نفر به شهادت رسیدند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.