سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت میلیاردی تامین اجتماعی استان یزد برای فرزند آوری

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: تامین اجتماعی استان یزد، ۲۸ میلیارد تومان برای درمان ناباروری هزینه کرده است.

هاتفی مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد در نشست با اصحاب رسانه پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری را از دستاورد‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: زوج‌هایی که یکسال از زندگی مشترک آنان گذشته باشد ولی از فرزندآوری محروم هستند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته و ۹۰ درصد هزینه‌های درمان آنان از سوی تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی از هزینه ۲۸ میلیاردی برای درمان زوج‌های نابارور در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: ۱۰۷ بیماری خاص نیز تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته و به بیماران صعب العلاج در صورت تایید بیماری، ۶۵ میلیون تومان پرداخت شده و مجموعا در سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان به عنوان کمک هزینه درمان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی ویژه بیماران سرطانی در یزد در حال ساخت است و امیدواریم تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی درباره خدمات این سازمان به افراد تحت پوشش اظهار داشت: ۹۰ درصد از هزینه‌ها در مراکز دولتی و ۳۰ درصد در مراکز سرپایی از سوی تامین اجتماعی متقبل می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ مرکز در استان یزد از درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی برخوردار است، افزود: بیمارستان شهدای کارگر به عنوان تنها مرکز ملکی تامین اجتماعی شناخته شده و با تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی در دولت سیزدهم، مردم شهرستان‌هایی که از مزایای این مرکز درمانی بی بهره هستند، می‌توانند با مراجعه به مراکز دولتی شهرستان‌ها از خدمات رایگان تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وی با اشاره به رایگان بودن درمان بیماران بالای ۶۵ سال در مراکز درمانی دولتی اظهار داشت: کودکان زیر هفت سال که پیش از این در مراکز ملی سازمان به صورت رایگان درمان می‌شدند نیز بر اساس تصمیم دولت سیزدهم، در همه مراکز درمانی کشور از این خدمت بهره‌مند هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان تأکید کرد که سال گذشته ۲۵ هزار نفر در بیمارستان شهدای کارگر بستری شده، بیش از ۱۳ هزار نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته و بیش از ۱۲ میلیون بسته خدماتی به مراجعان بیمارستان ارائه شده است.

هاتفی درباره مراکز درمانی در سایر شهرستان‌ها هم گفت: پلی کلینیک تخصصی شهرستان مهریز ۹۸ درصد پیشرفت داشته و تلاش می‌کنیم در هفته دولت به بهره برداری برسد. همچنین ۱۴ میلیارد تومان برای درمانگاه شهرستان خاتم هزینه شده و امیدواریم تا ابتدای سال آینده به بهره برداری برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.