سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملیات انصارالله نتیجه داد،

ورشکستگی مهمترین بندر رژیم صهیونیستی

بندر ام‌الرشاش (ایلات) به عنوان مهمترین بندر رژیم صهیونیستی درپی عملیات نیرو‌های مسلح یمن برای توقف تجارت دریایی با این رژیم، اعلام ورشکستگی کرد.

 پایگاه اطلاع رسانی «کشتیرانی جهانی» در گزارشی از ورشکستگی بندر ام‌الرشاش در سرزمین‌های اشغالی در نتیجه عملیات نیرو‌های مسلح یمن خبر داد.

«گیدئون گیلبرت» مدیر بندر ام‌الرشاش در گزارش هفت جولای (۱۷ تیر) خود به کمیته اقتصادی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که این بندر در هشت ماه گذشته، فعالیتی نداشته و در نتیجه درآمدی نیز کسب نکرده است.

پایگاه اطلاع رسانی «کشتیرانی جهانی»، علت ورشکستگی بندر ام‌الرشاش را ممانعت انصارالله یمن از تجارت دریایی دیگر کشور‌ها با رژیم اشغالگر اعلام کرد.

براساس این گزارش، تبادل بار در بندر ام‌الرشاش به میزان ۸۵ درصد کاهش داشته که این موضوع باعث شده تا مسئولان بندر برای تامین هزینه‌های نگهداری از تاسیسات، از کابینه درخواست کمک مالی کنند.

روزنامه عرب زبان «رای الیوم» نیز اخیرا نوشت: عملیات پشتیبانی نیرو‌های مسلح یمن از گروه‌های مقاومت و محاصره دریایی رژیم صهیونیستی به شدت تل آویو را تحت فشار قرار داده است.

بر اساس این گزارش، عملیات نیرو‌های مسلح یمن به افزایش قیمت محصولات به ویژه مایحتاج اساسی غذایی این رژیم منجر شده است.

رای الیوم به هزینه‌های حدود ۲۰۰ میلیارد شیکلی (هر دلار معادل حدود چهار شیکل است) جنگ رژیم اشغالگر علیه غزه و کاهش قدرت خرید صهیونیست‌ها و آسیب دیدن بخش ساخت و ساز و فناوری این رژیم، بعد از عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و نوشت: عملیات نیرو‌های مسلح یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، تنها گلوگاه تجاری آن یعنی بندر ام الرشراش را که گذرگاه حیاتی این رژیم و بزرگترین بندر واردات آن است، را به تعطیلی کشانده است.

رسانه صهیونیستی «معاریو» نیز اخیرا فاش کرد که از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، ۴۶ هزار شرکت صهیونیستی درپی پیامد‌های جنگ و انزوای بین‌المللی رژیم اشغالگر به تعطیلی کشیده شده‌اند. انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی، تعداد شرکت‌های اسرائیلی تعطیل شده به ۶۰ هزار شرکت برسد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.