عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی به مدت ۱۰ روز از منطقه تل الهوا نشان داد که سربازان این رژیم در تعقیب رزمندگان مقاومت نبوده و و خانه‌های غیرنظامیان را به آتش کشیده‌اند.

 عقب‌نشینی جزئی نیرو‌های رژیم صهیونیستی از منطقه‌ای در جنوب غربی شهر غزه پس از چند روز عملیات نظامی در آن، پرده از جنایات وحشیانه آنها در این منطقه برداشت.

 «محمود بصل» سخنگوی سازمان دفاع شهری غزه در این باره اعلام کرد: ارتش اسرائیل از محله «تل الهوا»، «منطقه صنعتی» و بیمارستان «اصدقاء المریض» تا خیابان شماره «۸» در حومه جنوبی تل الهوا عقب نشینی دارد.

وی گفت: پس از این عقب‌نشینی، نیرو‌های دفاع شهری با پیکر‌های سوخته شهدا و منازل کاملا سوخته در تل‌الهوا و منطقه صنعتی مواجه شدند.

بصل ادامه داد: پیکر شماری از شهدا را از زیر آوار خارج کردیم و به صورت مداوم درخواست‌های امداد و کمک دریافت می‌کنیم.

وی همچنین اعلام کرد: صحنه اکنون در منطقه صنعتی بسیار سخت و غم انگیز است، چرا که علاوه بر سوختن بسیاری از شهدا، در کوچه‌ها و داخل خانه‌های ویران شده ده‌ها پیکر شهید پراکنده است. ارتش رژیم اشغالگر قبل از عقب نشینی خانه‌ها را به آتش کشیده است و خدمه ما با همکاری دیگر نهاد‌های امدادی برای بیرون آوردن پیکر شهدا تلاش می‌کنند.

منابع پزشکی فلسطینی نیز به خبرگزاری آناتولی اعلام کردند که پس از عقب نشینی نیرو‌های رژیم صهیونیستی، نیرو‌های امدادی پیکر‌های پنج فلسطینی را از داخل بیمارستان اصدقاء المریض در غرب شهر غزه بیرون آوردند.

در همین زمینه، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: اخباری مبنی بر جنایات شدید وحشیانه اشغالگران در محله تل‌الهوا دریافت کرده‌ایم.

این دفتر اعلام کرد: نیرو‌های اشغالگر با وجود عقب نشینی از تل الهوا و منطقه صنعتی همچنان در مناطق اطراف مستقر هستند.

شاهدان عینی نیز در این باره گفتند صد‌ها واحد مسکونی در محله تل الهوا و منطقه صنعتی توسط نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شده و یا به طور کامل ویران شده‌اند.

فاجعه  تل الهوا

سناریو تکراری
این صحنه‌های هولناک در تل الهوا صحنه‌ای تکراری اس از آنچه در تمام مناطق نوار غزه رخ داده است و تصاویر بیمارستان‌های الشفا و ناصر در شهر‌های غزه و خان‌​​یونس همچنان در اذهان مردم باقی مانده است؛ جایی که سربازان رژیم اشغالگر ده‌ها جسد در حال تجزیه و گور‌های دسته جمعی را به جا گذاشتند.

از شمال تا جنوب نوار غزه، سناریوی کشتار به طرز وحشتناکی در بیت حانون، الشجاعیه، جبالیا، شیخ رضوان، عبسان، القراره، جاده الشوکه و الشابوره تکرار می‌شود و قصه‌های مرگ و ویرانی همچنان ادامه دارد و برخی از این قصه‌ها توسط دوربین‌ها ثبت شده است و برخی دیگر به جز خرابه‌ها و پیکر‌های تجزیه شده شهدا شاهد دیگری نداشتند.

در همین راستا، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: ارتش اسرائیل در تهاجم چند روزه خود به مناطق غربی شهر غزه، جنایات وحشتناکی را علیه غیرنظامیان مرتکب شده است.

در بیانیه این سازمان آمده است: جنایات اسرائیل در غزه شامل قتل‌های از پیش برنامه ریزی شده و تخریب و سوزاندن گسترده خانه‌ها و ساختمان‌های غیرنظامی بود.

در ادامه این گزارش اعلام شده است: ارتش اسرائیل پس از یورش به منازل آنها در منطقه صنعتی شهر غزه، کل خانواده‌ها را اعدام میدانی کرد.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان برای دهمین ماه، به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد. رژیم اشغالگر پس از آنکه گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمینی اصلی در نوار غزه را که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه می‌شد، بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی را به‌ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت به همراه دارد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.