سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت مالیات مهمترین عامل رشد و توسعه اقتصادی جامعه

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان از پیشی گرفتن سهم مالیات در بودجه کشور نسبت به فروش نفت در سال‌های اخیر خبر داد .

نادر ریگی  گفت: در راستای تعامل حداکثری با اصناف و مشاغل برای اولین بار سازمان مالیاتی امکان پرداخت مالیات مقطوع مشاغل در ۱۵ قسط را فراهم کرده است.

وی بیان اینکه در سال‌های اخیر تحریم‌های ظالمانه توسط ایادی استکبار موضوع متکی بودن کشور به درآمد‌های مالیاتی و فروش نفت را به دنبال داشته است، افزود: امروز برای چندمین سال متوالی درآمد‌های مالیاتی معادل بیش از دو برابر درآمد‌های نفتی بوده و درآمدی پایدار برای حفظ استقلال کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به قرار داشتن در فصل ارائه اظهارنامه مالیاتی، بیان کرد: اشخاص حقوقی (شرکت ها) و صاحبان املاک اجاری اشخاص حقیقی تا ۳۱ تیرماه سالجاری مهلت دارند تا نسبت به ارائه اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۲ اقدام کنند، همچنین ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ آخرین مهلت جهت استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ یا ارائه اظهارنامه مالیاتی مشاغل است که حتما باید مورد توجه فعالان اقتصادی و مودیان قرار گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور همیشه به دنبال تسهیل کردن فرآیند‌های مالیاتی جهت رضایت مودیان بوده و در این راستا امسال در بحث اظهارنامه مالیاتی مشاغل ۲ کار بزرگ انجام شده، یکی فرم مالیات مقطوع تبصره ۱۰۰ که دارای مزایا و امتیازات بسیار زیادی بوده و دیگری اظهارنامه تعاملی است.

وی تاکید کرد: در سال گذشته مودیانی که مجموع فروش آنان یا ارائه خدمات در طول یکسال به ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال می‌رسید، می‌توانستند از مزایای مالیات مقطوع تبصره ۱۰۰ استفاده کنند که از بسیاری هزینه‌های اضافی مانند هزینه‌های حسابرسی، هزینه‌های رسیدگی و هزینه‌های وصول براساس استاندارد‌های تعریف شده در سازمان امور مالیاتی کشور حذف می‌شد؛ اما امسال سازمان این مبلغ را به ۱۸۰ میلیارد ریال افزایش داده یعنی حدود سه برابر بیشتر از سال گذشته شده است.

ریگی از افزایش اقساط در سال جدید خبر داد و گفت: امسال تعداد اقساط از پنج به ۱۰ قسط افزایش یافته و در صورتی که چک الکترونیکی ارائه دهند تا ۱۵ قسط هم می‌توانند تقسیط کنند.

وی با اشاره به آغاز بارگذاری اظهارنامه‌های مالیاتی از اوایل هفته افزود: تا مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال در سامانه‌ها بارگذاری شده و بقیه تا پایان هفته انجام خواهد شد، از فعالان اقتصادی و مودیان درخواست می‌شود با توجه به ظرفیت و مزایای بسیار خوب دیده شده، نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه خود اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان مالیات را از اصلی‌ترین پایه‌های توسعه، رشد اقتصادی و رفاه اقتصادی دانست که کمتر به اهمیت آن پرداخته شده و ادامه داد: مالیات از اصلی‌ترین منابع درآمدی دولت بوده و جهت تامین هزینه‌های عمومی باید نگاه ویژه بیشتری به مالیات داشت.

وی ۳۱ تیرماه سال ۱۴۰۳ را آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۲ اشخاص حقوقی و املاک اجاری اشخاص حقیقی اعلام کرد و افزود: ۱۵ مرداد ماه سالجاری آخرین مهلت استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ و یا اظهارنامه مالیاتی مشاغل است.

برچسب ها: مالیات ، اصناف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.